hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE

Inga Tomić-Koludrović ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (10 MB) str. 357-371 preuzimanja: 283* citiraj
APA 6th Edition
Tomić-Koludrović, I. (1998). INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE. Socijalna ekologija, 7 (4), 357-371. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/141661
MLA 8th Edition
Tomić-Koludrović, Inga. "INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE." Socijalna ekologija, vol. 7, br. 4, 1998, str. 357-371. https://hrcak.srce.hr/141661. Citirano 15.07.2020.
Chicago 17th Edition
Tomić-Koludrović, Inga. "INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE." Socijalna ekologija 7, br. 4 (1998): 357-371. https://hrcak.srce.hr/141661
Harvard
Tomić-Koludrović, I. (1998). 'INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE', Socijalna ekologija, 7(4), str. 357-371. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/141661 (Datum pristupa: 15.07.2020.)
Vancouver
Tomić-Koludrović I. INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE. Socijalna ekologija [Internet]. 1998 [pristupljeno 15.07.2020.];7(4):357-371. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141661
IEEE
I. Tomić-Koludrović, "INDIVIDUALIZACIJA POTROŠAČKE KULTURE", Socijalna ekologija, vol.7, br. 4, str. 357-371, 1998. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141661. [Citirano: 15.07.2020.]

Sažetak
Težište rada je pojmovno–teorijsko kontekstualiziranje razvoja potrošačke kulture u tendencije sve značajnijeg povećanja individualizacije suvremenih društava. Raščlanjujući starije i novije teorijske doprinose poimanju potrošačke kulture posebno se ističe ekološka refleksija konzumerskog ponašanja kao pomak prema pojmovnoj transformaciji potrošačke kulture. Naime, promjena radne u potrošačku etiku neminovno je pridonijela promjeni značenja potrošnje i u ekonomiji i u kulturi i u svakidašnjem životu te na taj način i promjeni značenja potrošačke kulture. Premještanjem »proizvodne socijalizacije« u »potrošačku« značaj kulture potrošnje raste do te mjere da ona postaje generator promjena u suvremenim društvima i stoga presudna za njihovo razumijevanje. Simboli potrošačke kulture počinju oblikovati sve društvene odnose i sve više dominirati viđenjem stvarnosti, načinima uspostavljanja identiteta te shvaćanjima svakodnevnog života. Rastuća potrošnja prisiljava, pak, na sve veću međusobnu ovisnost, ali, paradoksalno, i na sve veću inidvidualizaciju, pri čemu je svatko prisiljen sve više investirati svoje osobne izbore.

Ključne riječi
potrošačka kultura; demonstrativna potrošnja; individualizacija potrošnje; ekološka refleksija konzumerskog ponašanja

Hrčak ID: 141661

URI
https://hrcak.srce.hr/141661

[engleski] [njemački]

Posjeta: 592 *