hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Od publike do korisnika : pojedinosti iz suvremene teorije baštine : (drugi dio)

Tomislav Šola ; Filozofski fakultet Zagreb, Odsjek za informacijske znanosti, Katedra za muzeologiju, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (370 KB) str. 86-90 preuzimanja: 191* citiraj
APA 6th Edition
Šola, T. (1998). Od publike do korisnika : pojedinosti iz suvremene teorije baštine : (drugi dio). Informatica museologica, 29 (3-4), 86-90. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/143029
MLA 8th Edition
Šola, Tomislav. "Od publike do korisnika : pojedinosti iz suvremene teorije baštine : (drugi dio)." Informatica museologica, vol. 29, br. 3-4, 1998, str. 86-90. https://hrcak.srce.hr/143029. Citirano 24.09.2020.
Chicago 17th Edition
Šola, Tomislav. "Od publike do korisnika : pojedinosti iz suvremene teorije baštine : (drugi dio)." Informatica museologica 29, br. 3-4 (1998): 86-90. https://hrcak.srce.hr/143029
Harvard
Šola, T. (1998). 'Od publike do korisnika : pojedinosti iz suvremene teorije baštine : (drugi dio)', Informatica museologica, 29(3-4), str. 86-90. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/143029 (Datum pristupa: 24.09.2020.)
Vancouver
Šola T. Od publike do korisnika : pojedinosti iz suvremene teorije baštine : (drugi dio). Informatica museologica [Internet]. 1998 [pristupljeno 24.09.2020.];29(3-4):86-90. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/143029
IEEE
T. Šola, "Od publike do korisnika : pojedinosti iz suvremene teorije baštine : (drugi dio)", Informatica museologica, vol.29, br. 3-4, str. 86-90, 1998. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/143029. [Citirano: 24.09.2020.]

Sažetak
Živimo u vremenu kad prilagodba postaje mjerilo uspjeha,, dakako
riječ je o muzejima,, jer struka nam je zapuštena i u zaostajanju
za vremenom, m a lo toga je dovršeno kad je riječ o posjećivanju
muzeja, potrebna je silna volja da se konceptualno pomaknemo od
publike do korisnika.
Beskrajni redovi pred značajnim slikama vise su socio-psihološki
ritual zajedništva, poklonstvo pred istim simbolima duhovnosti nego
estetski doživljaj.
Za razliku od publike posjetitelji pripadaju srednjoj klasi, dolaze 1-
2 godišnje u muzej pasivni su i zadržavaju se u muzeju samo
koliko traje njihova motivacija.
Oni čine 50-60% ukupnog broja posjeta.
Posebna kategorija posjetitelja su turisti čije su potrebe i mogućnosti
limitirane.
Kako bi se pokazala širina uloge reformiranoga muzeja uveden je
u uporabu termin “korisnik” da bi se precizirao drukčiji odnos.
Moguće je odrediti i kategorije specijalnih korisnika: predškolski
uzrast, djeca s teškoćama u razvoju, školska mladež, starije osobe,
slijepi, gluhi, invalidi i sl. Ciljana grupa mogu biti i nastavnici
koji u suradnji s kustosima uče pravilno koristiti muzej. Korisnici
su ključ kojim se otvaraju vrata etičke obnove profesije onako kako
je načeta praksom ekomuzeja.
Običan će čovjek rado posjetiti senzacionalne muzeje, ali ono što
mu treba za život dat će mu njegov mali muzej u susjedstvu.

Ključne riječi
Posjetitelji; Public relations; Odnosi s javnošću

Hrčak ID: 143029

URI
https://hrcak.srce.hr/143029

Posjeta: 344 *