APA 6th Edition Ritoša, A. i Bajšanski, I. (2015). Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke. Društvena istraživanja, 24 (2), 281-300. https://doi.org/10.5559/di.24.2.06
MLA 8th Edition Ritoša, Andrea i Igor Bajšanski. "Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke." Društvena istraživanja, vol. 24, br. 2, 2015, str. 281-300. https://doi.org/10.5559/di.24.2.06. Citirano 04.03.2021.
Chicago 17th Edition Ritoša, Andrea i Igor Bajšanski. "Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke." Društvena istraživanja 24, br. 2 (2015): 281-300. https://doi.org/10.5559/di.24.2.06
Harvard Ritoša, A., i Bajšanski, I. (2015). 'Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke', Društvena istraživanja, 24(2), str. 281-300. https://doi.org/10.5559/di.24.2.06
Vancouver Ritoša A, Bajšanski I. Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke. Društvena istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 04.03.2021.];24(2):281-300. https://doi.org/10.5559/di.24.2.06
IEEE A. Ritoša i I. Bajšanski, "Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke", Društvena istraživanja, vol.24, br. 2, str. 281-300, 2015. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.24.2.06
Sažetak Donošenje odluke, osim što reflektira preferencije,
na njih i utječe. Metodom "paradigma slobodnog izbora"
u mnogim istraživanjima potvrđeno je da donošenje
odluke između dvije jednako atraktivne opcije dovodi do
toga da preferencije prema odabranoj opciji porastu, a
prema neodabranoj se smanje. Do promjene subjektivne
vrijednosti opcija dolazi kako bi se smanjila kognitivna
disonanca uslijed odluke. Cilj ovog istraživanja bio je
ustanoviti razlikuje li se efekt promjene preferencija
uslijed odluke s obzirom na broj jednako atraktivnih
opcija ponuđenih u zadatku odlučivanja. U istraživanju
je sudjelovalo 57 ispitanika. Zadatak im je bio procijeniti
poželjnost destinacija za putovanje, odabrati između
dvije, četiri ili šest jednako ili različito poželjnih opcija
i ponovno procijeniti destinacije. Ustanovilo se da
kod biranja između jednako poželjnih opcija odabrane
opcije postaju atraktivnije nakon izbora. Što je veći
broj ponuđenih opcija, veća je i promjena u
procjenama. Atraktivnost neodabranih opcija se nakon
izbora smanji. Što je više opcija ponuđeno, promjena u
procjenama neodabranih destinacija je manja. Efekt je
značajno manji kod odlučivanja između nejednako
poželjnih opcija. Nalazi idu u prilog tome da odluke
utječu na preferencije.