hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI

Žaklin Lukša   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7464-9027 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu, Ante Starčevića 55, 40 000 Čakovec
Maja Žamarija ; OŠ Orehovica, Zrinska 40, Orehovica
Tea Dragić Runjak ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, V. Nazora 34, 40 000 Čakovec
Nevenka Sinković ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, V. Nazora 34, 40 000 Čakovec

Puni tekst: hrvatski, pdf (486 KB) str. 69-79 preuzimanja: 920* citiraj
APA 6th Edition
Lukša, Ž., Žamarija, M., Dragić Runjak, T. i Sinković, N. (2014). TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI. Educatio biologiae, (1.), 69-79. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148920
MLA 8th Edition
Lukša, Žaklin, et al. "TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI." Educatio biologiae, vol. , br. 1., 2014, str. 69-79. https://hrcak.srce.hr/148920. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Lukša, Žaklin, Maja Žamarija, Tea Dragić Runjak i Nevenka Sinković. "TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI." Educatio biologiae , br. 1. (2014): 69-79. https://hrcak.srce.hr/148920
Harvard
Lukša, Ž., et al. (2014). 'TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI', Educatio biologiae, (1.), str. 69-79. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148920 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Lukša Ž, Žamarija M, Dragić Runjak T, Sinković N. TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI. Educatio biologiae [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.08.2019.];(1.):69-79. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148920
IEEE
Ž. Lukša, M. Žamarija, T. Dragić Runjak i N. Sinković, "TERENSKA NASTAVA PRIRODE I BIOLOGIJE U OSNOVNOJ ŠKOLI", Educatio biologiae, vol., br. 1., str. 69-79, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148920. [Citirano: 18.08.2019.]

Sažetak
Terenska nastava kao oblik izvanučioničke nastave pedagoški je učinkovita i interesantna u suvremenoj školi. U razrednoj nastavi provodi se tzv. nastava u prirodi. Cilj istraživanja je utvrditi koliko učinkovito se provodi terenska nastava u nižim razredima. Istraživanjm smo ispitali stavove učenika i nastavnika o terenskoj nastavi, koliko su učenici i nastavnici zadovoljni njome, te kakav je njen status u nastavi. U istraživanju smo koristili metode ankete učenika te ankete i intervjua nastavnika. Podaci su prikupljani tijekom školske godine 2006./07., na uzorku od 170 učenika 5. razreda, te na 40 učitelja razredne nastave. Rezultati pokazuju veću zastupljenost terenske nastave nakon uvođenja HNOS-a i zadovoljstvo učenika i nastavnika ovim načinom rada. Problemi nastavnika uglavnom su organizacijske i financijske prirode. Nastavnici smatraju kako su dobro educirani za ovakav tip nastave dok s druge strane odgovori učenika pokazuju kako oni često smatraju da je terenska nastava zabava u kojoj oni nemaju točno definirane zadatke i ne razumiju što je stvarno moraju napraviti. To ukazuje da unatoč zadovoljstvu učenika i nastavnika ipak postoje problemi u provođenju i ostvarivanju osnovnih ciljeva ovog tipa nastave. Jedan od načina da ovi rezultati budu bolji je i veće uključivanje nastavnika biologije i stručnih suradnika ili institucija u organizaciju i provođenje terenske nastave.

Ključne riječi
terenska nastava; škola u prirodi; izvanučionička nastava

Hrčak ID: 148920

URI
https://hrcak.srce.hr/148920

Posjeta: 1.617 *