hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Škola kao kuća radosti

Vesna Buljubašić-Kuzmanović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (324 KB) str. 191-208 preuzimanja: 556* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2015). Škola kao kuća radosti. Školski vjesnik, 64 (2), 191-208. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148984
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao kuća radosti." Školski vjesnik, vol. 64, br. 2, 2015, str. 191-208. https://hrcak.srce.hr/148984. Citirano 23.01.2020.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao kuća radosti." Školski vjesnik 64, br. 2 (2015): 191-208. https://hrcak.srce.hr/148984
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2015). 'Škola kao kuća radosti', Školski vjesnik, 64(2), str. 191-208. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148984 (Datum pristupa: 23.01.2020.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Škola kao kuća radosti. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 23.01.2020.];64(2):191-208. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148984
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Škola kao kuća radosti", Školski vjesnik, vol.64, br. 2, str. 191-208, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148984. [Citirano: 23.01.2020.]

Sažetak
Škola kao kuća radosti, u kojoj je učenje izazov i veselje, nosi transformacijsku snagu koja se gradi i razvija, odnosno događa na licu mjesta. Svoja uporišta ima u misiji i viziji škole, njezinoj pozitivnoj kulturi i međuljudskim odnosima. Vesela je i razigrana, produhovljena i zabavna, puna nade i optimizma. Razvija strast i želju za učenjem, osjećaj radosti, ispunjenosti i izvrsnosti na putu samoostvarenja i uspješnosti.
Cilj je ovog rada, iz perspektive stručnih suradnika (N=81), rasvijetliti kulturu škole kao kuće radosti i ispitati odrednice koje doprinose sreći i zadovoljstvu učenika, ali i dobrobiti zajednice. Rezultati istraživanja pokazali su da škola ne uvažava potrebe učenika u dovoljnoj mjeri, ne razvija strast i želju za učenjem, ne potiče doživljaj uspjeha i socijalnu kulturu nastave u kojoj se znanje dijeli, kritički sagledava, revidira i obnavlja. Guši se kreativnost i znatiželja učenika, potiskuje njihova individualnost i talentiranost, sputava sloboda i učenje bez pritiska, što traži osnaživanje i kontinuiranu skrb.

Ključne riječi
kultura škole; misija i vizija; pozitivan razvoj; samoostvarenje; učenici

Hrčak ID: 148984

URI
https://hrcak.srce.hr/148984

[engleski]

Posjeta: 1.172 *