hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi

Vesnica Mlinarević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Smiljana Zrilić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (372 KB) str. 283-308 preuzimanja: 1.046* citiraj
APA 6th Edition
Mlinarević, V. i Zrilić, S. (2015). Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi. Školski vjesnik, 64 (2), 283-308. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148991
MLA 8th Edition
Mlinarević, Vesnica i Smiljana Zrilić. "Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi." Školski vjesnik, vol. 64, br. 2, 2015, str. 283-308. https://hrcak.srce.hr/148991. Citirano 26.10.2021.
Chicago 17th Edition
Mlinarević, Vesnica i Smiljana Zrilić. "Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi." Školski vjesnik 64, br. 2 (2015): 283-308. https://hrcak.srce.hr/148991
Harvard
Mlinarević, V., i Zrilić, S. (2015). 'Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi', Školski vjesnik, 64(2), str. 283-308. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148991 (Datum pristupa: 26.10.2021.)
Vancouver
Mlinarević V, Zrilić S. Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 26.10.2021.];64(2):283-308. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148991
IEEE
V. Mlinarević i S. Zrilić, "Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi", Školski vjesnik, vol.64, br. 2, str. 283-308, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148991. [Citirano: 26.10.2021.]

Sažetak
Kurikulumi europskih zemalja temeljeni su na kompetencijama i ishodima učenja. U radu se analiziraju i elaboriraju značajni dokumenti u Republici Hrvatskoj, strateški (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije), kurikularni (Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje) i zakonski, (Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru) koji određuju i obvezuju razvoj socijalnih kompetencija u školi. Analiza strateškog, kurikularnog i zakonskog dokumenta ukazuje na otvorenost, odnosno manji stupanj normiranja, što odgojno-obrazovnim ustanovama te učiteljima i nastavnicima omogućuje višu razinu autonomije u implementaciji kurikuluma, a učenicima pruža veću mogućnost izbora i bolje usklađivanje s njihovim interesima, iskustvima i razvojnim potrebama. Hrvatski dokumenti naglašavaju neophodnost razvoja socijalnih kompetencija te iznose brojne mogućnosti rada usmjerenog učeniku kroz metodičke prilagodbe, posebne individualizirane ili diferencirane kurikulume, područja i teme te ishode učenja

Ključne riječi
Nacionalni okvirni kurikulum; socijalne kompetencije; Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije; Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru

Hrčak ID: 148991

URI
https://hrcak.srce.hr/148991

[engleski]

Posjeta: 1.614 *