Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Važnost umjetnosti u kulturi: učenje iz dječje književnosti

Janelle Mathis orcid id orcid.org/0000-0001-8065-9531 ; University of North Texas – Department of Teacher Education & Administration, USA


Puni tekst: engleski pdf 325 Kb

str. 85-102

preuzimanja: 5.102

citiraj


Sažetak

Kulturni studiji često se oslanjaju na umjetnost da bi otkrili tradicije, povijest, ideologije i ostale aspekte određene skupine. Međutim, u kojemu se trenutku i na koji način od djece traži razmišljanje o važnosti umjetnosti u kulturnome životu pojedinca? Ovaj rad istražuje kako dječja književnost, osim kao samosvojna umjetnička forma, može ponuditi priče koje neraskidivo smještaju umjetnost u središte životnoga iskustva neke osobe – definirajući kulturu, tradiciju, obiteljsku povijest te vlastiti identitet. Istraživanje je usmjereno na dvanaest slikovnica, dječjih knjiga u kojima se likovi povezuju s nekom umjetnošću na poseban i svrsishodan način, pri čemu se svaki lik suočava sa životnim izazovom koji je posljedica strasti za nekom umjetnošću ili s izazovom za koji umjetnost nudi rješenje. S pomoću novohistorističke književne teorije, dopunjene društvenom semiotikom, kritička analiza sadržaja ovih knjiga otkriva njihov potencijal za snažan i autentičan uvid u ulogu umjetnosti u kulturi pojedinca. Dok se u obrazovanju koncept pismenosti proširuje različitim načinima na koje razumijemo svijet koji nas okružuje i na koje s njime komuniciramo, uloga umjetnosti postaje presudna u izgradnji znanja o prošlim i sadašnjim kulturama te za razumijevanje društvenoga i kulturnoga konteksta koji uokviruju opseg i dubinu našega znanja. „Samo odbijanjem razdvajanja umjetničkoga izraza od drugih formi društvene i kulturne interakcije, ističu novohistoristi, umjetnost ili književnost mogu postati smislenima i važnima za sve nas“ (Malpas 2013: 67).

Ključne riječi

kritička analiza sadržaja; identitet; novi historizam; slikovnica; umjetnost

Hrčak ID:

149054

URI

https://hrcak.srce.hr/149054

Datum izdavanja:

26.10.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.418 *