Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima

Maša Tonković Grabovac ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Bojan M orić Milovanović ; DIU Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 474 Kb

str. 21-40

preuzimanja: 696

citiraj


Sažetak

U posljednje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena na određivanje osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih
poduzeća u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju
i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5-faktorskog modela
poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti
poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.

Ključne riječi

poduzetništvo; psihologija poduzetništva; poduzetnička orijentacija; hrvatski poduzetnici; konfirmatorna faktorska analiza

Hrčak ID:

149197

URI

https://hrcak.srce.hr/149197

Datum izdavanja:

20.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.583 *