hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga

Vlaho Kovačević

Puni tekst: hrvatski, pdf (485 KB) str. 249-262 preuzimanja: 143* citiraj
APA 6th Edition
Kovačević, V. (2014). Baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga. Godišnjak Titius, 6-7 (6-7), 249-262. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149694
MLA 8th Edition
Kovačević, Vlaho. "Baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga." Godišnjak Titius, vol. 6-7, br. 6-7, 2014, str. 249-262. https://hrcak.srce.hr/149694. Citirano 21.01.2021.
Chicago 17th Edition
Kovačević, Vlaho. "Baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga." Godišnjak Titius 6-7, br. 6-7 (2014): 249-262. https://hrcak.srce.hr/149694
Harvard
Kovačević, V. (2014). 'Baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga', Godišnjak Titius, 6-7(6-7), str. 249-262. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149694 (Datum pristupa: 21.01.2021.)
Vancouver
Kovačević V. Baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga. Godišnjak Titius [Internet]. 2014 [pristupljeno 21.01.2021.];6-7(6-7):249-262. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149694
IEEE
V. Kovačević, "Baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga", Godišnjak Titius, vol.6-7, br. 6-7, str. 249-262, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149694. [Citirano: 21.01.2021.]

Sažetak
U svojoj koncepciji područje prirodne i kulture baštine otočića Visovca
u antropologiji definirano je ključnim elementom: divljenjem (sakralizacija). Primarna uloga prirode i kulture u uspostavi procesa divljenja ukazuje na sveto, a ono je, sociološki gledano, integralni dio čovjekove prirode i kulture. U radu se izlaže proces za ponovnim zadobivanjem svetoga gdje se uspostavlja sjećanje na sveto, te se u tom kontekstu preispituje sfera prirode i kulture kao proces
prijenosa i kreacije sjećanja na sveto. Obrađujući različite oblike udivljenja (sakralizacije) prema prirodnom ili kulturnom nasljeđu otočića Visovca, slijedimo temeljna egzistencijalna pitanja s kojima su suočene sve grupe ljudi u svijesti postojanja, uma, osjećaja, interesa, običaja i ukusa. Zato je sveto kao interpretativno sredstvo cjelokupne ljudske kulture moguće misaono dokučiti i relativno uspješno sociološki dešifrirati u teorijskom ozračju simboličke interakcije.
Na tom fonu razlaže se odnos svetoga prema prirodnom i kulturnom nasljeđu, što traži temeljne promjene u dosadašnjoj tehno-ekonomskoj razini koja je izazvala ekološku krizu i još dublju krizu morala i kulture. Autor polazi od teze da prirodna i kulturna baština Visovca kao proces prijenosa i sjećanja svetoga razvija
stvaralačke potencijale u čovjekovoj slobodi koji mijenjaju postojeći oblik društvenosti. U tom smislu proces prijenosa sinteze prirodnog ili kulturnog nasljeđa događa se kao proces za ponovnim zadobivanjem svetoga gdje se uspostavlja sjećanje vjere.

Ključne riječi
baština; sjećanje; sveto; simbolička interakcija; stvaralački potencijali

Hrčak ID: 149694

URI
https://hrcak.srce.hr/149694

Posjeta: 265 *