hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije "Puče moj" u Zatonu kod Šibenika

Joško Ćaleta

Puni tekst: hrvatski, pdf (381 KB) str. 263-284 preuzimanja: 590* citiraj
APA 6th Edition
Ćaleta, J. (2014). Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije "Puče moj" u Zatonu kod Šibenika. Godišnjak Titius, 6-7 (6-7), 263-284. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149708
MLA 8th Edition
Ćaleta, Joško. "Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije "Puče moj" u Zatonu kod Šibenika." Godišnjak Titius, vol. 6-7, br. 6-7, 2014, str. 263-284. https://hrcak.srce.hr/149708. Citirano 19.09.2020.
Chicago 17th Edition
Ćaleta, Joško. "Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije "Puče moj" u Zatonu kod Šibenika." Godišnjak Titius 6-7, br. 6-7 (2014): 263-284. https://hrcak.srce.hr/149708
Harvard
Ćaleta, J. (2014). 'Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije "Puče moj" u Zatonu kod Šibenika', Godišnjak Titius, 6-7(6-7), str. 263-284. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149708 (Datum pristupa: 19.09.2020.)
Vancouver
Ćaleta J. Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije "Puče moj" u Zatonu kod Šibenika. Godišnjak Titius [Internet]. 2014 [pristupljeno 19.09.2020.];6-7(6-7):263-284. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149708
IEEE
J. Ćaleta, "Revitalizacija i prezentacija crkvenog pučkog (glagoljaškog) pjevanja na primjeru manifestacije "Puče moj" u Zatonu kod Šibenika", Godišnjak Titius, vol.6-7, br. 6-7, str. 263-284, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149708. [Citirano: 19.09.2020.]

Sažetak
etnomuzikologija; crkveno pučko pjevanje; glagoljaško pjevanje; festivali tradicijske glazbe; tradicijska glazba Dalmacije

Ključne riječi
Jedna od značajnih tradicija koju baštini prostor porječja rijeke Krke je i crkveno pučko (glagoljaško) pjevanje. Glagoljaško je pjevanje posebno slavensko; hrvatsko pučko crkveno pjevanje zapadne (rimske) liturgije; koje se razvilo u hrvatskim primorskim krajevima od Istre do južne Dalmacije uključujući otoke. U širem je smislu glagoljaško pjevanje cjelokupno liturgijsko; paraliturgijsko i nabožno pjevanje svećenika i laika (solista i skupina) proizišlo iz crkvenog pjevanja na crkvenoslavenskom jeziku koje već u srednjem vijeku uključuje i crkveno pjevanje na živom narodnom hrvatskom jeziku. Paralelno s time; i napjevi glagoljaškog pjevanja poprimali su značajke svjetovne vokalne tradicijske glazbe pojedinih lokaliteta i regija - u slučaju porječja Krke i vlaško u unutrašnjosti i bodulsko na priobalju i otocima. Povijesna zbivanja (ratovi; društvena uređenja); crkvena politika (II. vatikanski koncil); rodne promjene (muški pivači vs. žene pivačice) u 20. stoljeću doveli su do značajnih promjena (repertoar; načini izvedbe; tonski odnosi) u glazbenoj praksi crkvenog pučkog pjevanja; stoga je jedan od osnovnih modela čuvanja baštine postao njegovo prezentiranje u formi javnog nastupa (tematski koncerti; smotre). Na primjeru jedne od najdugovječnijih smotra na ovom području (Puče moj) koja se već 19 godina održava u Zatonu kod Šibenika autor analizira sadašnje stanje crkvenog pučkog pjevanja na području porječja Krke

Hrčak ID: 149708

URI
https://hrcak.srce.hr/149708

Posjeta: 760 *