hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića

Barbara Vujanović ; Muzeji Ivana Meštrovića – Atelijer Meštrović, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (684 KB) pages 153-170 downloads: 422* cite
APA 6th Edition
Vujanović, B. (2015). Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića. Adrias, (21), 153-170. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/149989
MLA 8th Edition
Vujanović, Barbara. "Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića." Adrias, vol. , no. 21, 2015, pp. 153-170. https://hrcak.srce.hr/149989. Accessed 5 Jul. 2020.
Chicago 17th Edition
Vujanović, Barbara. "Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića." Adrias , no. 21 (2015): 153-170. https://hrcak.srce.hr/149989
Harvard
Vujanović, B. (2015). 'Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića', Adrias, (21), pp. 153-170. Available at: https://hrcak.srce.hr/149989 (Accessed 05 July 2020)
Vancouver
Vujanović B. Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića. Adrias [Internet]. 2015 [cited 2020 July 05];(21):153-170. Available from: https://hrcak.srce.hr/149989
IEEE
B. Vujanović, "Derivacija klasičnih modela u modernoj umjetnosti: primjeri monumentalizma u spomeničkoj plastici Ivana Meštrovića", Adrias, vol., no. 21, pp. 153-170, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/149989. [Accessed: 05 July 2020]

Abstracts
Statuomanija – naglašena potreba za komemorativnim spomenicima – svoj vrhunac u Europi te sjevernoj Americi doživljava u razdoblju od 1870. do 1914. godine. Iznimka su, međutim, ratni spomenici i spomenici velikanima, koji niču nakon Velikog rata poslije kojeg su nastale nove nacionalne države. Ivan Meštrović se dvadesetih i tridesetih godina svojim kiparskim i arhitektonskim ostvarenjima apsolutno uklapa u europski okvir međuratnog neoklasicizma. Ivan Meštrović podlogu za paradigmu monumentalizma, koja se u spomeničkim projektima očituje u njihovim oblikovnim karakteristikama, dimenzijama i smještaju u prostoru, pronalazi u klasičnim motivima, antičkim kiparskim temama, derivacijama klasičnih kompozicijskih rješenja i arhitektonskih elemenata. Mahom neostvarenim rješenjima za ambijent pojedinih spomenika (Bukurešt, Varšava), Meštrović se približava suvremenim tendencijama arhitekture i urbanizma dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća koje su u klasici prepoznavale potvrdu društvenog reda te mogućnost idealne propagande snage nacije i njezine ideologije.

Keywords
Ivan Meštrović; monumentalizam; neoklasicizam; art déco; konjanički spomenik; Viktorija

Hrčak ID: 149989

URI
https://hrcak.srce.hr/149989

[english]

Visits: 639 *