hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Stavovi nastavnika prema inkluziji djece s posebnim potrebama u osnovne i srednje škole

Majda Schmidt ; Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia
Ksenija Vrhovnik ; Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia

Fulltext: english, pdf (368 KB) pages 16-30 downloads: 9.677* cite
APA 6th Edition
Schmidt, M. & Vrhovnik, K. (2015). Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2), 16-30. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/150108
MLA 8th Edition
Schmidt, Majda and Ksenija Vrhovnik. "Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 51, no. 2, 2015, pp. 16-30. https://hrcak.srce.hr/150108. Accessed 25 Jan. 2020.
Chicago 17th Edition
Schmidt, Majda and Ksenija Vrhovnik. "Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 51, no. 2 (2015): 16-30. https://hrcak.srce.hr/150108
Harvard
Schmidt, M., and Vrhovnik, K. (2015). 'Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51(2), pp. 16-30. Available at: https://hrcak.srce.hr/150108 (Accessed 25 January 2020)
Vancouver
Schmidt M, Vrhovnik K. Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2020 January 25];51(2):16-30. Available from: https://hrcak.srce.hr/150108
IEEE
M. Schmidt and K. Vrhovnik, "Attitudes of Teachers Towards the Inclusion of Children With Special Needs in Primary and Secondary Schools", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.51, no. 2, pp. 16-30, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/150108. [Accessed: 25 January 2020]

Abstracts
Mnogi istraživači naglašavaju da su stavovi nastavnika presudnan čimbenik uspješne inkluzije učenika s posebnim potrebama. U ovom istraživanju analizirani su stavovi nastavnika osnovnih i srednjih škola prema inkluziji ovih učenika u odnosu na vrstu škole, dob nastavnika, broj učenika s posebnim potrebama u razredu i nastavnikovih usvojenih vještina za rad s učenicima s posebnim potrebama. U istraživanju je korišten upitnik nastao na temelju ranije korištenih dvaju upitnika: Upitnika o stavovima pprema integraciji te Upitnika o stresu i nošenju sa stresom kod nastavnika. Nastavnici iz srednjih škola pokazali su pozitivnije stavove prema učenicima s posebnim potrebama od njihovih kolega u osnovnim školama, kao i prema poučavanju i prilagodbama u odnosu na učenike s posebnim potrebama, kao i psihofizičkom opterećenju povezanom s ovakvim radom. Najmlađa skupina nastavnika, oni u dobi između 20 i 30 godina, pokazala je višu razinu slaganja glede pružanja adekvatne podrške učenicima. Nastavnici koji su u odjeljenju imalimnaji broj učenika s posebnim potrebama (do 2 učenika) iskazali su višu razinu podrške učenicima s posebnim potrebama od ostalih skupina nastavnika. Nastavnici koji nisu imali edukaciju o učenicima s posebnim potrebama, usporedbi s kolegama koji su imali, pokazali su nižu razinu slaganja u odnosu na podršku i pomoć u odgojno- obrazovnom radu s učenicima s posebnim potrebama.

Keywords
osnovna i srednja škola; stavovi nastavnika; učenici s posebnim potrebama; dob nastavnika

Hrčak ID: 150108

URI
https://hrcak.srce.hr/150108

[english]

Visits: 11.071 *