APA 6th Edition Somolanji Tokić, I. i Kretić Majer, J. (2015). DIJETE KAO AKTIVNI SUDIONIK POLASKA U OSNOVNU ŠKOLU. Život i škola, LXI (1), 103-110. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/152312
MLA 8th Edition Somolanji Tokić, Ida i Jasna Kretić Majer. "DIJETE KAO AKTIVNI SUDIONIK POLASKA U OSNOVNU ŠKOLU." Život i škola, vol. LXI, br. 1, 2015, str. 103-110. https://hrcak.srce.hr/152312. Citirano 23.04.2021.
Chicago 17th Edition Somolanji Tokić, Ida i Jasna Kretić Majer. "DIJETE KAO AKTIVNI SUDIONIK POLASKA U OSNOVNU ŠKOLU." Život i škola LXI, br. 1 (2015): 103-110. https://hrcak.srce.hr/152312
Harvard Somolanji Tokić, I., i Kretić Majer, J. (2015). 'DIJETE KAO AKTIVNI SUDIONIK POLASKA U OSNOVNU ŠKOLU', Život i škola, LXI(1), str. 103-110. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/152312 (Datum pristupa: 23.04.2021.)
Vancouver Somolanji Tokić I, Kretić Majer J. DIJETE KAO AKTIVNI SUDIONIK POLASKA U OSNOVNU ŠKOLU. Život i škola [Internet]. 2015 [pristupljeno 23.04.2021.];LXI(1):103-110. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152312
IEEE I. Somolanji Tokić i J. Kretić Majer, "DIJETE KAO AKTIVNI SUDIONIK POLASKA U OSNOVNU ŠKOLU", Život i škola, vol.LXI, br. 1, str. 103-110, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152312. [Citirano: 23.04.2021.]
Sažetak Polazak u osnovnu školu tema je koja se posebno aktualizirala novim prijedlogom obveznoga predškolskoga odgoja i obrazovanja sa školskom godinom 2014./2015. U hrvatskoj teoriji i praksi prevladava pristup polasku djeteta u školu kao svojevrsnom testu zrelosti za koji se dijete treba konkretno pripremati u obitelji i dječjem vrtiću. U suvremenom kurikulu treba doći do ukidanja pojma gotovosti i normiranja djece pri polasku u osnovnu školu i problematiku sagledati iz šire perspektive koja uključuje niz sudionika od kojih je najvažniji dijete/učenik. Proces prijelaza za dijete predstavlja svojevrsni stres. U obzir se mora uzeti nekoliko razina prijelaza iz perspektive djeteta čije razumijevanje pridonosi razvoju kontinuiranoga razvojno primjerenoga pristupa prijelazu. Time se daje prednost djetetu kao subjektu odgojno-obrazovnoga procesa. Cilj je ovoga rada istražiti djetetovu percepciju dječjega vrtića i osnovne škole prije i nakon polaska u osnovnu školu čime se želi naglasiti potreba uvažavanja djetetova prijašnjega iskustva pri organizaciji odgojno-obrazovnoga rada. Proveden je postupak intervjuiranja s djecom u dobi od 6 do 7 godina prije polaska u školu i tri mjeseca nakon polaska u školu. Rezultati ukazuju da su djeca svjesna promjena koje se događaju tijekom procesa prijelaza, uočavaju razlike te pri tome proživljavaju snažne pozitivne i negativne emocije.