Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1086

Očekivanja i stavovi polaznika programa cjeloživotnog obrazovanja od nastave didaktike

Snježana Dubovicki ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Renata Marinković ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 383 Kb

str. 223-258

preuzimanja: 297

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 383 Kb

str. 223-258

preuzimanja: 427

citiraj


Sažetak

Većina europskih dokumenta naglašava važnost cjeloživotnog obrazovanja što postavlja pitanje kvalitete nastave koja se izvodi s polaznicima cjeloživotnoga obrazovanja. Postoje različite vrste cjeloživotnog obrazovanja, usmjerene na određene kompetencije polaznika. Temeljnim se kompetencijama smatraju pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke. Velik broj nastavničkih fakulteta u Hrvatskoj i u svijetu nudi takvu vrstu izobrazbe djelatnika u osnovnom i srednjem obrazovanju koji u svom preddiplomskom/diplomskom stručnom ili sveučilišnom studiju nisu imali kolegije iz pedagoške i psihološke skupine predmeta. Jednako je važna i izobrazba asistenata koji rade na visokim učilištima, a tijekom stručnog ili sveučilišnog studija nisu imali pedagoško-psihološku skupinu predmeta. Tu je potrebu prepoznao, uz ostale, Učiteljski fakultet u Osijeku koji organizira takvu vrstu izobrazbe. Cilj rada je putem provedene on-line ankete istražiti očekivanja polaznika cjeloživotnog obrazovanja (B modula) od nastave didaktike na osnovi usporednih analiza dviju generacija polaznika te istražiti mijenjaju li se s godinama njihova očekivanja. Cilj je bio i ispitati stavove polaznika prema trajanju izobrazbe, težini i količini obaveza, organizaciji nastave; istražiti očekuju li da nastava didaktike bude model nastave koji će oni moći primijeniti na svojim fakultetima te istražiti kakvu nastavu asistenti žele na fakultetima. Rezultati istraživanja pokazuju da polaznici obje generacije nastavu didaktike smatraju važnom i da bi ona trebala biti model nastave koju će oni moći izvoditi na svojim fakultetima. Duljina trajanja izobrazbe primjerena je njihovim potrebama, ali količina obaveza prema kolegiju didaktike nije zadovoljavajuća.

Ključne riječi

cjeloživotno obrazovanje; didaktika; kvaliteta; sveučilišna nastava

Hrčak ID:

153247

URI

https://hrcak.srce.hr/153247

Datum izdavanja:

30.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.546 *