hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Klović i Medičejci

Silvia Meloni Trkulja

Puni tekst: talijanski, pdf (28 MB) str. 91-98 preuzimanja: 151* citiraj
APA 6th Edition
Meloni Trkulja, S. (1983). Giulio Clovio e i Medici. Peristil, 26 (1), 91-98. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/153867
MLA 8th Edition
Meloni Trkulja, Silvia. "Giulio Clovio e i Medici." Peristil, vol. 26, br. 1, 1983, str. 91-98. https://hrcak.srce.hr/153867. Citirano 31.03.2020.
Chicago 17th Edition
Meloni Trkulja, Silvia. "Giulio Clovio e i Medici." Peristil 26, br. 1 (1983): 91-98. https://hrcak.srce.hr/153867
Harvard
Meloni Trkulja, S. (1983). 'Giulio Clovio e i Medici', Peristil, 26(1), str. 91-98. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/153867 (Datum pristupa: 31.03.2020.)
Vancouver
Meloni Trkulja S. Giulio Clovio e i Medici. Peristil [Internet]. 1983 [pristupljeno 31.03.2020.];26(1):91-98. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153867
IEEE
S. Meloni Trkulja, "Giulio Clovio e i Medici", Peristil, vol.26, br. 1, str. 91-98, 1983. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153867. [Citirano: 31.03.2020.]

Sažetak
Autorica donosi nove podatke o odnosu Julija Klovića sa Firenzom. Već godine 1544. nastojao je vojvoda Cosimo I. da ga dobije u svoju službu, ali mu je to pošlo za rukom tek 1551, kad je kardinal Alessando Farnese došao iz Rima u Firenzu. Vincenzo Borghini izvještava 1552. da Klović radi za Cosima I., a 22. VI. 1553. umjetnik je dobio stan u palači Pitti. Tu se nalazi do 11. XI. iste godine. Do toga je datuma već naslikao »Raspeće« (signirano i datirano 1553) i »Oplakivanje«. Do sada se vjerovalo da su te dvije minijature, uz jedan kasniji «Autoportret», jedini radovi nastali u Firenzi. Autorica međutim otkriva u prvom inventaru galerije Uffizi (1589) zabilježeno sedam radova i zahvaljujući njihovu opisu identificira ih kao do danas sačuvane: »Sv. Krstitelj», »Glava žene« (zapravo Bogorodica iz Navještenja) i »Otmicu Ganimeda» na kojoj je glavni lik rađen prema Michelangelovu crtežu, dok su Klovićev dodatak lik psa i pejzažna pozadina. »Portret Eleonore di Toledo« je izgubljen, ali izgled mu je poznat po kopiji Daniela Froeschela iz konca XVI. stoljeća. Analizirajući i vrednujući pomenute Klovićeve minijature, autorica istiće da njihov simbolski supstrat vjerno ilustrira profinjenu kulturu farnezijanske sredine.

Hrčak ID: 153867

URI
https://hrcak.srce.hr/153867

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 339 *