hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5

Samopouzadanje budućih nastavnika glede poučavanja učenika oštećena vida u inkluzivnom obrazovnom okruženju

Ingrid Žolgar ; Faculty of Education, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Mojca Lipec Stopar ; Faculty of Education, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia

Puni tekst: engleski, pdf (262 KB) str. 51-62 preuzimanja: 277* citiraj
APA 6th Edition
Žolgar, I. i Lipec Stopar, M. (2016). Pre-Service Teachers' Confidence in Teaching Students With Visual Impairments in Inclusive Education. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (1), 51-62. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5
MLA 8th Edition
Žolgar, Ingrid i Mojca Lipec Stopar. "Pre-Service Teachers' Confidence in Teaching Students With Visual Impairments in Inclusive Education." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 1, 2016, str. 51-62. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Žolgar, Ingrid i Mojca Lipec Stopar. "Pre-Service Teachers' Confidence in Teaching Students With Visual Impairments in Inclusive Education." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 1 (2016): 51-62. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5
Harvard
Žolgar, I., i Lipec Stopar, M. (2016). 'Pre-Service Teachers' Confidence in Teaching Students With Visual Impairments in Inclusive Education', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(1), str. 51-62. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5
Vancouver
Žolgar I, Lipec Stopar M. Pre-Service Teachers' Confidence in Teaching Students With Visual Impairments in Inclusive Education. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 14.12.2019.];52(1):51-62. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5
IEEE
I. Žolgar i M. Lipec Stopar, "Pre-Service Teachers' Confidence in Teaching Students With Visual Impairments in Inclusive Education", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 1, str. 51-62, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.5

Sažetak
Implementacija inkluzivnog obrazovanja za učenike oštećena vida i dalje predstavlja izazov. Rezultati prethodnih istraživanja pokazali su da redovni nastavnici obično imaju pogrešne predodžbe o učenicima oštećena vida i njihovom poučavanju. Slični rezultati mogu se naći i kod budućih nastavnika. Cilj ovog rada bio je ispitati izazove, pitanja i dileme budućih nastavnika glede uključivanja učenika oštećena vida u redovnu osnovnu školu. Ispitivanjem su obuhvaćeni budući nastavnici (N = 152) preddiplomskih (predškolski odgoj, razredna nastava) i diplomskih studijskih programa (razredna nastava, predmetna nastava). U istraživanju je korištena Skala za ocjenjivanje pouzdanja u vlastito znanje i vještine poučavanja učenika oštećena vida u redovnoj osnovnoj školi. U promatranim područjima budući nastavnici ocjenjuju svoje profesionalno znanje i vještine za poučavanje učenika oštećena vida u redovnim školama nedovoljnima. Rezultati analize razlika u samopouzdanju budućih nastavnika s obzirom na nezavisne varijable nisu pokazali značajne razlike u pogledu osobnog iskustva i programa studija. Međutim, značajna razlika pokazala se glede njihove pozitivne, neutralne i negativne prve misli. Metodom glavnih komponenata čestica na skali ekstrahirane su dvije dimenzije: prva se odnosi na ‘planiranje nastave i poučavanje’, a druga se odnosi na ‘prilagodbu i modificiranje okoline učenja’.

Ključne riječi
samopouzdanje nastavnika; inkluzivno obrazovanje; budući nastavnici; učenici oštećena vida

Hrčak ID: 161500

URI
https://hrcak.srce.hr/161500

[engleski]

Posjeta: 606 *