hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.8

Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma

Magdalena Jančec ; Centar za autizam, Ljevakovićeva 30a, Zagreb, Hrvatska
Sanja Šimleša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Frey Škrinjar ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (473 KB) str. 87-99 preuzimanja: 891* citiraj
APA 6th Edition
Jančec, M., Šimleša, S. i Frey Škrinjar, J. (2016). Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (1), 87-99. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.8
MLA 8th Edition
Jančec, Magdalena, et al. "Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 1, 2016, str. 87-99. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.8. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Jančec, Magdalena, Sanja Šimleša i Jasmina Frey Škrinjar. "Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 1 (2016): 87-99. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.8
Harvard
Jančec, M., Šimleša, S., i Frey Škrinjar, J. (2016). 'Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(1), str. 87-99. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.8
Vancouver
Jančec M, Šimleša S, Frey Škrinjar J. Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.12.2019.];52(1):87-99. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.8
IEEE
M. Jančec, S. Šimleša i J. Frey Škrinjar, "Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 1, str. 87-99, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.8

Sažetak
Socijalne priče su kratke priče, pisane i prilagođene djeci s poremećajem iz spektra autizma čiji je cilj poboljšanje socijalnih i/ili komunikacijskih vještina djece, podučavanjem primjerenih oblika ponašanja u socijalnim situacijama. Socijalne priče često se koriste u intervencijskim programima za djecu s poremećajem iz spektra autizma, najčešće s ciljem smanjenja nepoželjnih ponašanja te u podučavanju socijalnih vještina. Suvremena istraživanja utjecaja socijalnih priča na poticanje socijalnih vještina djece s poremećajem iz spektra autizma još uvijek nisu potvrdila njihovu učinkovitost, a ovaj rad, čiji je cilj ispitivanje utjecaja socijalnih priča putem video modeliranja na vještine socijalne interakcije dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, prvo je istraživanje učinkovitosti socijalnih priča u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovao dječak (5,2) s dijagnozom visokofunkcionirajućeg autizma. U podučavanju vještina socijalne interakcije korištene su socijalne priče putem video modeliranja. Kako bi se ostvario cilj rada, provedeno je istraživanje u obliku studije slučaja, sastavljeno od kvantitativnog i kvalitativnog djela. Kvantitativni dio istraživanja donosi rezultate mjerenja učestalosti iniciranih socijalnih interakcija u dječaka, kroz dvije vremenske točke te rezultate mjerenja učestalosti odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. U kvalitativnom dijelu istraživanja, prikazani su rezultati procjene kvalitete iniciranja interakcije u dječaka, kroz dvije vremenske točke, te kvalitete odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. Rezultati potvrđuju hipoteze istraživanja; potvrđuju učinkovitost socijalnih priča u podučavanju socijalnih vještina sudionika istraživanja, ukazuju na potrebu za implementacijom socijalnih priča putem video modeliranja u daljnje ciljeve za sudionika istraživanja kao i na potrebu za daljnjim istraživanjima učinkovitosti socijalnih priča putem video modeliranja u populaciji djece s visokofunkcionirajućim autizmom.

Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma; visokofunkcionirajući autizam; socijalne interakcije; socijalne priče; video modeliranje

Hrčak ID: 161503

URI
https://hrcak.srce.hr/161503

[engleski]

Posjeta: 2.356 *