hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.25.2.02

Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti

Barbara Kušević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8911-3295 ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (201 KB) str. 179-198 preuzimanja: 1.314* citiraj
APA 6th Edition
Kušević, B. (2016). Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti. Društvena istraživanja, 25 (2), 179-198. https://doi.org/10.5559/di.25.2.02
MLA 8th Edition
Kušević, Barbara. "Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti." Društvena istraživanja, vol. 25, br. 2, 2016, str. 179-198. https://doi.org/10.5559/di.25.2.02. Citirano 27.11.2021.
Chicago 17th Edition
Kušević, Barbara. "Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti." Društvena istraživanja 25, br. 2 (2016): 179-198. https://doi.org/10.5559/di.25.2.02
Harvard
Kušević, B. (2016). 'Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti', Društvena istraživanja, 25(2), str. 179-198. https://doi.org/10.5559/di.25.2.02
Vancouver
Kušević B. Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti. Društvena istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 27.11.2021.];25(2):179-198. https://doi.org/10.5559/di.25.2.02
IEEE
B. Kušević, "Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti", Društvena istraživanja, vol.25, br. 2, str. 179-198, 2016. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.25.2.02

Sažetak
Suradnja obitelji i škole dugi se niz godina u teorijskim
diskursima i odgojno-obrazovnoj praksi apostrofira kao jedan od
krucijalnih čimbenika osiguranja djetetova školskog uspjeha i
cjelovita razvoja, čime je dosegla status bitnoga indikatora
kvalitete nastavnikova rada, ali i zainteresiranosti roditelja za
dijete. Takvo percipiranje važnosti suradnje obitelji i škole stvorilo
je plodno tlo za reprodukciju društvenih nejednakosti, jer zbog
svojih osobnih karakteristika ili obilježja svoje obitelji mnogi
roditelji na zahtjev da surađuju jednostavno ne mogu odgovoriti,
riskirajući time da budu etiketirani kao nezainteresirani, nemarni
ili čak loši roditelji. Polazeći od toga temeljnog ambigviteta
suradnje, smještene u kontekst škole kao mjesta socijalne
reprodukcije, u središnjem dijelu rada analiziraju se elementi
pluralizma suvremenih obitelji koji u suradnji sa školom mogu
djelovati kao faktori moguće opresije nad roditeljima, dok se u
završnome dijelu rada promišlja kako škole mogu odgovoriti na
analiziranu situaciju te postići da u suradnji s obiteljima ne
stvaraju nejednakosti koje inicijalno nastoje eliminirati.

Ključne riječi
suradnja obitelji i škole; reprodukcija nejednakosti, različitost roditelja; pluralizam suvremenih obitelji; kritička pedagogija

Hrčak ID: 161844

URI
https://hrcak.srce.hr/161844

[engleski]

Posjeta: 2.427 *