hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA

Alena Letina ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (38 MB) str. 157-168 preuzimanja: 187* citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2015). UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA. Život i škola, LXI (2), 157-168. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/162165
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA." Život i škola, vol. LXI, br. 2, 2015, str. 157-168. https://hrcak.srce.hr/162165. Citirano 14.11.2019.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA." Život i škola LXI, br. 2 (2015): 157-168. https://hrcak.srce.hr/162165
Harvard
Letina, A. (2015). 'UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA', Život i škola, LXI(2), str. 157-168. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/162165 (Datum pristupa: 14.11.2019.)
Vancouver
Letina A. UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA. Život i škola [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.11.2019.];LXI(2):157-168. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162165
IEEE
A. Letina, "UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA", Život i škola, vol.LXI, br. 2, str. 157-168, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162165. [Citirano: 14.11.2019.]

Sažetak
U ovom radu provedena je komparativnaanaliza obilježja konstruktivističke i tradicionalne nastave prirode i društva.
Pritom se polazi od pretpostavke da je konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva bitan čimbenik u razvoju učeničkih kompetencija te da takav pristup treba predstavljati temelj suvremenog obrazovanja. U tom kontekstu provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene konstruktivističkih pristupa, te identificirati najučestalije primjenjivane konstruktivističke postupke u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 126 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati pokazuju da se učitelji često koriste
konstruktivističkim pristupima u nastavi Prirode i društva te da osobito često primjenjuju postupke za aktivaciju dubljih misaonih procesa učenika. Također je detektirano da učitelji nedovoljno često povezuju nastavne sadržaje prirode i društva sa stvarnim životnim kontekstom. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je nastava prirode i društva anketiranih ispitanika utemeljena na konstruktivističkoj paradigmi učenja i poučavanja. Na temelju takvoga nalaza može
se zaključiti da je u nastavi prirode i društva većostvaren pomak od tradicionalne nastave usmjerene na učitelja prema suvremenijoj nastavi usmjerenoj na učenika, što predstavlja dobar temelj za nadolazeću kurikulumsku reformu.

Ključne riječi
aktivno učenje; konstruktivistički pristup; nastava prirode i društva; tradicionalna nastava; učitelji

Hrčak ID: 162165

URI
https://hrcak.srce.hr/162165

[engleski] [njemački]

Posjeta: 426 *