hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Slikar Mate Otoni Napoli

Radoslav Tomić ; Institut za povijest umjetnosti

Puni tekst: hrvatski, pdf (707 KB) str. 103-116 preuzimanja: 379* citiraj
APA 6th Edition
Tomić, R. (2014). Slikar Mate Otoni Napoli. Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (38), 103-116. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165756
MLA 8th Edition
Tomić, Radoslav. "Slikar Mate Otoni Napoli." Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol. , br. 38, 2014, str. 103-116. https://hrcak.srce.hr/165756. Citirano 18.09.2021.
Chicago 17th Edition
Tomić, Radoslav. "Slikar Mate Otoni Napoli." Radovi Instituta za povijest umjetnosti , br. 38 (2014): 103-116. https://hrcak.srce.hr/165756
Harvard
Tomić, R. (2014). 'Slikar Mate Otoni Napoli', Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (38), str. 103-116. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165756 (Datum pristupa: 18.09.2021.)
Vancouver
Tomić R. Slikar Mate Otoni Napoli. Radovi Instituta za povijest umjetnosti [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.09.2021.];(38):103-116. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165756
IEEE
R. Tomić, "Slikar Mate Otoni Napoli", Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol., br. 38, str. 103-116, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165756. [Citirano: 18.09.2021.]

Sažetak
Novim čitanjem objavljenih i do sada nepoznatih arhivskih dokumenata
utvrdilo se da je u drugoj polovini 17. stoljeća u Dalmaciji živio i stvarao
slikar Mate Otoni Napoli (Mate Otoni, Mattio Ottoni, Matei de Otonis
pictoris dicti Napoli, Matio Napoli, Mattio Napoli, Mattio Napuli). Prvi
je put njegovo ime zabilježeno 1660. godine u Zadru gdje se njemu i
supruzi Mandi, rođ. Zuanić, iz Sutivana na Braču, rodio sin. Potom
se učestalo spominju u Sutivanu gdje im se, prema zapisima, rodilo
troje djece, pa se može pretpostaviti da je u tom mjestu imao i radionicu
u kojoj je, vjerojatno sa suradnicima i pomoćnicima, radio slike,
predoltarnike i oltare za naručitelje s otoka Brača, Šolte, Splita, Solina,
Poljica, omiškoga i makarskoga kraja. Taj se srednjodalmatinski opus
može dopuniti i oltarnom palom Sv. Antun Padovanski iz franjevačkoga
samostana u Kraju na Pašmanu te oslikanom drvenom tavanicom u
crkvi sv. Bernardina u franjevačkom samostanu sv. Eufemije u Kamporu
na otoku Rabu. Slikar Napoli izradio je rapski ciklus 1669. što je
najraniji spomen njegove djelatnosti, dok je na slici u Velikom Brdu kraj
Makarske upisana 1694. godina, ali je njegova djelatnost trajala i nakon
toga jer se u kapeli sv. Dujma u Manastirinama u Solinu, podignutoj
1695., nalazi oltarna slika Mate Otonija Napolija.
Analiziraju se odlike Otonijeva slikarstva i upućuje na njegovo značenje
u likovnom stvaralaštvu kasnog 17. stoljeća u Dalmaciji. Pretpostavlja
se da je dulje živio u Sutivanu te je najveći broj slika i oltarnih cjelina
radio za crkve na Braču i za obližnje kopnene krajeve srednje Dalmacije,
od Solina do Makarske, koji su se u to vrijeme oslobodili turske vlasti,
pa je stare i nove crkve opremao oltarima, slikama i drugim liturgijskim
namještajem. Za sada se ne može utvrditi slikarovo podrijetlo ni
obrazovanje. Otoni se može odrediti kao pučki umjetnik koji se u radu
koristio grafičkim otiscima.

Ključne riječi
Mate Otoni; slikarstvo; 17. stoljeće; Dalmacija

Hrčak ID: 165756

URI
https://hrcak.srce.hr/165756

Posjeta: 571 *