Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Školska kultura, stres i dobrobit učitelja

Anđelka Slavić orcid id orcid.org/0000-0002-8188-4519 ; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 369 Kb

str. 93-113

preuzimanja: 1.438

citiraj


Sažetak

U školi koja ima obilježja profesionalne zajednice učenja, naglašava se važ-nost stvaranja suradničke školske kulture. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati doprinos faktora suradničke školske kulture (suradničko vodstvo, suradnja učitelja, profesionalni razvoj, zajednički cilj, kolegijalna podrška i partnerstvo u učenju) u objašnjenju stresa te subjektivne i psihološke dobrobiti učitelja.
U istraživanju je sudjelovalo 256 učitelja iz sedam osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Primijenjeni su: Upitnik o školskoj kulturi (Gruenert i Valentine, 1998.), Skala percipiranog stresa (Cohen, Kamarck i Mermelstein, 1983.), Skala zadovoljstva životom (Diener, Emmons, Larsen i Griffin, 1985.), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom (Ho i Au, 2006.) i Skala psihološkog procvata (Diener i sur., 2009.). Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom potvrđeno je da su faktori suradničke školske kulture pozitivni prediktori dobrobiti i negativni prediktori stresa kod učitelja. Faktor partnerstvo u učenju pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju stresa i dobrobiti učitelja.

Ključne riječi

psihološka dobrobit; stres; subjektivna dobrobit; školska kultura; učitelji

Hrčak ID:

166159

URI

https://hrcak.srce.hr/166159

Datum izdavanja:

15.1.2015.

Posjeta: 2.808 *