hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235

Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima

Gordana Gašo   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5589-9792 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Knjižnica
Sanjica Faletar Tanacković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7387-6458 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Milijana Mičunović ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 81-108 preuzimanja: 685* citiraj
APA 6th Edition
Gašo, G., Faletar Tanacković, S. i Mičunović, M. (2015). Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima. Libellarium, 8 (2), 81-108. https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235
MLA 8th Edition
Gašo, Gordana, et al. "Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima." Libellarium, vol. 8, br. 2, 2015, str. 81-108. https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Gašo, Gordana, Sanjica Faletar Tanacković i Milijana Mičunović. "Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima." Libellarium 8, br. 2 (2015): 81-108. https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235
Harvard
Gašo, G., Faletar Tanacković, S., i Mičunović, M. (2015). 'Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima', Libellarium, 8(2), str. 81-108. https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235
Vancouver
Gašo G, Faletar Tanacković S, Mičunović M. Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima. Libellarium [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.09.2021.];8(2):81-108. https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235
IEEE
G. Gašo, S. Faletar Tanacković i M. Mičunović, "Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima", Libellarium, vol.8, br. 2, str. 81-108, 2015. [Online]. https://doi.org/10.15291/libellarium.v0i0.235

Sažetak
Visokoškolske su knjižnice u novije vrijeme doživjele korjenite promjene pod utjecajem informacijske i komunikacijske tehnologije te izmijenjenih pristupa učenju i poučavanju. Kako bi knjižnice (p)ostale integralni dijelovi obrazovnog iskustva, voditelji visokoškolskih ustanova i knjižničari moraju iznova promišljati svoje prostore i usluge korisnicima kako u fizičkom tako i u virtualnom okruženju. U radu se predstavljaju rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati kako diplomski studenti u području društvenih i humanističkih znanosti percipiraju i koriste prostore i usluge visokoškolske knjižnice (u fizičkom i virtualnom smislu) te utvrditi koliko su njima zadovoljni. Rezultati istraživanja pokazali su da najveći broj ispitanih studenata na diplomskoj razini redovito koristi svoju visokoškolsku knjižnicu (nekoliko puta mjesečno ili tjedno) te da ih više od polovice fizičku knjižnicu (prostor i usluge) smatra važnim za uspješno učenje i studiranje. Zanimljivo je, pak, da su ispitani studenti procijenili kako su im za uspješno učenje važniji elektronički knjižnični izvori od fizičkih knjižničnih prostora i usluga, iako preferiraju tiskanu građu i češće posjećuju (fizički prostor) knjižnice nego što koriste knjižnične e-izvore poput online baze podataka. Ispitanici su podijeljeni u izjavama o omiljenom mjestu za učenje u knjižnici: tek nešto malo više ispitanika preferira učionicu za tihi rad nego učionicu za skupni rad. Provedeno je istraživanje utvrdilo da na percepciju i korištenje knjižnice utječu brojni čimbenici kao što su spol, akademski uspjeh i pristup učenju.

Ključne riječi
visokoškolske knjižnice; diplomski studenti; fizički prostor; knjižnične usluge; e-izvori; društvene i humanističke znanosti; Filozofski fakultet Osijek

Hrčak ID: 168544

URI
https://hrcak.srce.hr/168544

[engleski]

Posjeta: 1.192 *