hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti

Željko Rački   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8478-4698 ; Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (421 KB) str. 158-158 preuzimanja: 265* citiraj
APA 6th Edition
Rački, Ž. (2015). Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti. Suvremena psihologija, 18 (2), 158-158. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/169810
MLA 8th Edition
Rački, Željko. "Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti." Suvremena psihologija, vol. 18, br. 2, 2015, str. 158-158. https://hrcak.srce.hr/169810. Citirano 31.07.2021.
Chicago 17th Edition
Rački, Željko. "Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti." Suvremena psihologija 18, br. 2 (2015): 158-158. https://hrcak.srce.hr/169810
Harvard
Rački, Ž. (2015). 'Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti', Suvremena psihologija, 18(2), str. 158-158. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/169810 (Datum pristupa: 31.07.2021.)
Vancouver
Rački Ž. Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti. Suvremena psihologija [Internet]. 2015 [pristupljeno 31.07.2021.];18(2):158-158. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169810
IEEE
Ž. Rački, "Učinci implicitnih teorija edukatora o kreativnosti na njenu evaluaciju pomoću idiosinkratskih konstelacija sadržaja kreativnosti", Suvremena psihologija, vol.18, br. 2, str. 158-158, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/169810. [Citirano: 31.07.2021.]

Sažetak
U istraživanju je ispitana valjanost ponašajne operacionalizacije kreativnosti u djece u procjenama edukacijskih psihologa, učitelja razredne nastave i studenata učiteljskoga studija, pri čemu su u obzir uzete njihove implicitne teorije o kreativnosti. Početni je skup ponašanja, prikupljen na djeci, procijenilo devet edukacijskih psihologa po stupnju tipičnosti za kreativnost. Studenti psihologije su procijenili jesu li pojedinačna ponašanja dobri predstavnici umjetničke, znanstvene ili svakodnevne kreativnosti. Na temelju procijenjene tipičnosti ponašanja za kreativnost, ponašanja
su podijeljena u kvintile i oblikovana u 64 ponašajne skupine. Tri su skupine studenata učiteljskoga studija (n = 147) nezavisno procijenile sve 64 ponašajne skupine po kreativnosti, od niske do visoke. Upute studentima su se razlikovale na način da je prva skupina studenata procjenjivala ponašajne skupine imenovane kao Djeca, druga
kao Djevojčice, a treća kao Dječaci. Učitelji su razredne nastave (n = 18) procijenili iste 64 ponašajne skupine, ali imenovane kao Učenici/e. Rezultati pokazuju slaganje procjena kreativnosti između edukacijskih psihologa, učitelja razredne nastave i studenata
učiteljskoga studija (r ≥ 0,9) u uvjetima četiri različite upute, istovremeno dajući uvid u pridavanje težine u procjenama kreativnosti ponašanjima iz domene umjetnosti. Dobiveni su nalazi interpretirani u okviru ekološke valjanosti operacionalizacije
kreativnosti kao ponašanja s unaprijed definiranim obilježjima i mjerenja kreativnosti u obrazovnom kontekstu.

Ključne riječi
kreativnost u djece; implicitne teorije; specifičnost za domenu; pristranost prema umjetnosti

Hrčak ID: 169810

URI
https://hrcak.srce.hr/169810

[engleski]

Posjeta: 551 *