Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Analiza unutarnjih i vanjskih čimbenika i brzine internacionalizacije poduzeća

Maja Bašić


Puni tekst: hrvatski pdf 405 Kb

str. 1-18

preuzimanja: 695

citiraj


Sažetak

Ovaj rad analizira razlike u brzini internacionalizacije poduzeća u odnosu na unutarnje i vanjske čimbenike poduzeća: demografske karakteristike, količinu proizvodnih i uslužnih inovacija, te institucionalnu potporu traženju međunarodnih tržišta.
Primarni podaci prikupljeni su putem anketnog upitnika u periodu od travnja do svibnja 2014. godine. Korištenjem namjernog uzorka hrvatskih telekomunikacijskih poduzeća dobiveni su odgovori 82 poduzeća. Upitnik je popunjavao viši menadžment: marketinški, prodajni i istraživačko-razvojni menadžeri. Podaci u uzorku podijeljeni su u dva klastera prema brzini internacionalizacije, nakon čega se pristupilo analizi varijance.
Rezultati pokazuju kako postoje statistički signifikantne razlike u brzoj i sporoj internacionalizaciji u odnosu na starost poduzeća, razinu uslužnih inovacija i institucionalnu potporu traženju međunarodnih tržišta. Brzina internacionalizacije nije statistički signifikantno drugačija u odnosu na veličinu poduzeća ni razinu proizvodnih inovacija. U radu su prikazane teorijske i menadžerske implikacije istraživanja, te ograničenja istraživanja i preporuke za buduća istraživanja.

Ključne riječi

brzina internacionalizacije poduzeća; proizvodne inovacije; uslužne inovacije; starost poduzeća; institucionalna potpora internacionalizaciji

Hrčak ID:

170195

URI

https://hrcak.srce.hr/170195

Datum izdavanja:

7.12.2016.

Posjeta: 1.508 *