hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

ULOGA ŠKOLSKOG DVORIŠTA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE

Jasna Prnjavorac ; Katolička gimnazija s pravom javnosti, Požega, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (339 KB) str. 101-113 preuzimanja: 370* citiraj
APA 6th Edition
Prnjavorac, J. (2016). ULOGA ŠKOLSKOG DVORIŠTA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE. Educatio biologiae, (2.), 101-113. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171177
MLA 8th Edition
Prnjavorac, Jasna. "ULOGA ŠKOLSKOG DVORIŠTA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 101-113. https://hrcak.srce.hr/171177. Citirano 24.08.2019.
Chicago 17th Edition
Prnjavorac, Jasna. "ULOGA ŠKOLSKOG DVORIŠTA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 101-113. https://hrcak.srce.hr/171177
Harvard
Prnjavorac, J. (2016). 'ULOGA ŠKOLSKOG DVORIŠTA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE', Educatio biologiae, (2.), str. 101-113. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171177 (Datum pristupa: 24.08.2019.)
Vancouver
Prnjavorac J. ULOGA ŠKOLSKOG DVORIŠTA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 24.08.2019.];(2.):101-113. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171177
IEEE
J. Prnjavorac, "ULOGA ŠKOLSKOG DVORIŠTA U NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 101-113, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171177. [Citirano: 24.08.2019.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je dokazati pozitivnu ulogu školskog dvorišta u zadovoljavanju mnogih materijalnih, funkcionalnih i odgojnih zadataka nastave prirode i biologije, i ostvarivanju postignuća učenja. Prvo istraživanje provedeno je na dva VII. razreda jedne zagrebačke osnovne škole. Obradom rezultata nije ostvaren postavljeni cilj, ali su uočene tipične pogrješke koje nastavnici rade pri izvanučioničkom obliku nastave. Drugo istraživanje provedeno je sa dva VI. razreda Osnovne škole fra Kaje Adžića Pleternica. Krenulo se od uočenih pogrješaka nastavnika koje su ispravljene, što se odrazilo i na uočljivu razliku u ostvarenim postignućima učenika tijekom nastave. U oba razredna odjeljenja je isti tjedan održan po jedan blok sat školske godine 2008./2009. Obrađivane su jednake nastavne jedinice. U razrednom odjelu koji je predstavljao kontrolnu skupinu, nastavni sadržaj je obrađen u učionici uz frontalni oblik rada. U drugom, eksperimentalnom odjeljenju, održana je istraživački usmjerena nastava uz korištenje izvorne stvarnosti u školskom dvorištu. U istraživanju su primijenjeni isti pisana provjera koji ispituje sve razine postignuća nakon obrade istog sadržaja i anketa kojom su provjerena mišljenja učenika o korištenim nastavnim metodama i oblicima. Obradom rezultata pisanih provjera dokazano je da su učenici eksperimentalnog razrednog odjela razvili postignuća više razine i bolje riješili završni pisana provjera. Rezultati ankete su pokazali pozitivan stav učenika prema istraživački usmjerenoj nastavi u školskom dvorištu.

Ključne riječi
školsko dvorište; istraživački usmjerena nastava; pogreške nastavnika

Hrčak ID: 171177

URI
https://hrcak.srce.hr/171177

[engleski]

Posjeta: 583 *