hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE

Lana Šarić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3045-9712 ; VII. gimnazija Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Marijan Varga ; OŠ Retkovec, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (267 KB) str. 132-137 preuzimanja: 191* citiraj
APA 6th Edition
Šarić, L. i Varga, M. (2016). INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE. Educatio biologiae, (2.), 132-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171181
MLA 8th Edition
Šarić, Lana i Marijan Varga. "INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE." Educatio biologiae, vol. , br. 2., 2016, str. 132-137. https://hrcak.srce.hr/171181. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
Šarić, Lana i Marijan Varga. "INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE." Educatio biologiae , br. 2. (2016): 132-137. https://hrcak.srce.hr/171181
Harvard
Šarić, L., i Varga, M. (2016). 'INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE', Educatio biologiae, (2.), str. 132-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171181 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
Šarić L, Varga M. INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE. Educatio biologiae [Internet]. 2016 [pristupljeno 13.11.2019.];(2.):132-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171181
IEEE
L. Šarić i M. Varga, "INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE", Educatio biologiae, vol., br. 2., str. 132-137, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171181. [Citirano: 13.11.2019.]

Sažetak
Terenska nastava kao oblik učioničke nastave pedagoški je učinkovita i zanimljiva praksa. Nastavni sadržaji predočeni kao primarni izvor znanja postaju vidljivi i opipljivi, a samim time i zanimljiviji, što uzrokuje njihovo lakše pamćenje. Okoliš Medvednice pruža mnogobrojne mogućnosti za otkrivanje i razumijevanje svijeta u kojem jesmo. Cilj je projekta motivirati i osvijestiti učenike o važnosti očuvanja prirodne baštine. Projekt je zamišljen kao višegodišnji produktivni projekt (započet u svibnju 2014. godine) kroz koji se učenicima ukazuje na promjene u vodenom svijetu nastale djelovanjem prirode i čovjeka. Učenici su nosioci svih aktivnosti u sve tri etape terenske nastave pri čemu je naglasak stavljen na praktičan rad na terenu pomoću kojeg su integrirani nastavni sadržaji prirodoslovnih predmeta – određivanje različitih parametara vode metodama i načinima prilagođenim kognitivnim i psihomotoričkim sposobnostima dane učeničke dobi. Sve se etape izvode metodom grupnog rada polustrukturiranim zadacima koji obuhvaćaju fizikalno-kemijsku analizu vode potoka, odnosno određivanje kloridnih, fosfatnih, nitratnih, nitritnih te amonijevih iona u vodi, tvrdoće, pH i temperature vode, slobodnog i vezanog CO2, brzine protoka te YT-test. Projektna terenska nastava kao složeni oblik praktičnog, misaonog i neposrednog stjecanja znanja potiče kod učenika intelektualnu radoznalost, što utječe na međuvršnjačku (znanstvenu) komunikaciju te stvaranje kvalitetnih odnosa među samim učenicima te između nastavnika i učenika.

Ključne riječi
integrirana nastava; projektna nastava; terenska nastava; motivacija; zaštita prirode

Hrčak ID: 171181

URI
https://hrcak.srce.hr/171181

[engleski]

Posjeta: 381 *