hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ulica Antuna Bauera u Zagrebu – urbanističko-arhitektonski razvoj od srednjovjekovnog puta do moderne ulice

Krešimir Galović ; Ministarstvo kulture RH, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (924 KB) str. 37-64 preuzimanja: 1.596* citiraj
APA 6th Edition
Galović, K. (2015). Ulica Antuna Bauera u Zagrebu – urbanističko-arhitektonski razvoj od srednjovjekovnog puta do moderne ulice. Godišnjak zaštite spomenika kulture Hrvatske, 39. (39.), 37-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/172171
MLA 8th Edition
Galović, Krešimir. "Ulica Antuna Bauera u Zagrebu – urbanističko-arhitektonski razvoj od srednjovjekovnog puta do moderne ulice." Godišnjak zaštite spomenika kulture Hrvatske, vol. 39., br. 39., 2015, str. 37-64. https://hrcak.srce.hr/172171. Citirano 29.09.2020.
Chicago 17th Edition
Galović, Krešimir. "Ulica Antuna Bauera u Zagrebu – urbanističko-arhitektonski razvoj od srednjovjekovnog puta do moderne ulice." Godišnjak zaštite spomenika kulture Hrvatske 39., br. 39. (2015): 37-64. https://hrcak.srce.hr/172171
Harvard
Galović, K. (2015). 'Ulica Antuna Bauera u Zagrebu – urbanističko-arhitektonski razvoj od srednjovjekovnog puta do moderne ulice', Godišnjak zaštite spomenika kulture Hrvatske, 39.(39.), str. 37-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/172171 (Datum pristupa: 29.09.2020.)
Vancouver
Galović K. Ulica Antuna Bauera u Zagrebu – urbanističko-arhitektonski razvoj od srednjovjekovnog puta do moderne ulice. Godišnjak zaštite spomenika kulture Hrvatske [Internet]. 2015 [pristupljeno 29.09.2020.];39.(39.):37-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/172171
IEEE
K. Galović, "Ulica Antuna Bauera u Zagrebu – urbanističko-arhitektonski razvoj od srednjovjekovnog puta do moderne ulice", Godišnjak zaštite spomenika kulture Hrvatske, vol.39., br. 39., str. 37-64, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/172171. [Citirano: 29.09.2020.]

Sažetak
Ulica Antuna Bauera jedna je od najstarijih gradskih prometnica. Razvila se iz srednjovjekovnog puta na početku Laške Vesi koji je vodio prema rijeci Savi. Krajem 18. stoljeća između Vlaške ulice i potoka Medveščaka uz put prema Savi uređeni su biskupski vrtovi. Transformacija puta prema Savi u gradsku prometnicu započela je tijekom druge polovine 19. stoljeća izgradnjom Gradske klaonice. Tada je ovaj put nazvan Klaoničkom cestom, koja je u to vrijeme postala istočnom zagrebačkom periferijom. Iako je ovaj prostor još dugo vremena bio neizgrađen, gradska je uprava vrlo ozbiljno pristupila promišljanju njegove urbanizacije. Prvi plan donosi se već 1878. godine, a nakon njega uslijedili su regulatorni planovi iz 1887. te 1905. godine. Početkom 20. stoljeća Klaonička cesta glavni je nositelj urbanizacije ovog dijela grada oko kojega se formiraju novi gradski blokovi i ulični potezi. Intenzivna izgradnja stambenih objekata započela je nakon Prvog svjetskog rata. U to vrijeme ova se prigradska cesta počinje transformirati u modernu gradsku ulicu.

Ključne riječi
povijesna prometnica; transformacija; regulacija; urbanizacija

Hrčak ID: 172171

URI
https://hrcak.srce.hr/172171

Posjeta: 1.781 *