Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.1811

Istraživanje o stavovima nastavnika s obzirom na načela kritičke pedagogije

Gulenaz Selcuk ; Ataturk Education Faculty, Near East University
Cigdem Hursen ; Ataturk Education Faculty, Near East University


Puni tekst: hrvatski pdf 283 Kb

str. 1121-1140

preuzimanja: 245

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 283 Kb

str. 1121-1140

preuzimanja: 361

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi kako nastavnici Fakulteta za odgoj i obrazovanje promatraju načela kritičke psihologije s obzirom na određene varijable. Istraživačka skupina obuhvaćala je 66 nastavnika koji su bili zaposleni na spomenutom fakultetu Sveučilišta Celal Bayar akademske godine 2013./2014. U istraživanju je primijenjen deskriptivni anketni model. Ljestvica koja je sadržavala načela kritičke pedagogije, čiji je autor Yilmaz (2009), koristila se za prikupljanje podataka, a za njihovu se analizu koristio SPSS 17.00 program. Stavovi nastavnika o kritičkoj pedagogiji istraženi su s obzirom na odsjek, godine staža, (ne)obnašanje funkcije, zvanje i dob. Njihovi se stavovi nisu razlikovali prema spolu ni matičnom odsjeku, ali jesu prema zvanju, godinama staža i dobi. Tako su najviši rezultat postigli asistenti, nastavnici od 1 do 5 godina radnog staža i nastavnici koji su pripadali dobnoj skupini od 21 do 27 godine. Pronađena je statistički značajna razlika između dobi nastavnika i njihovih stavova o kritičkoj pedagogiji, a bila je negativna. To znači da nastavnici postižu slabiji rezultat što su stariji.

Ključne riječi

kritička pedagogija; načela kritičke pedagogije; nastavnici

Hrčak ID:

172312

URI

https://hrcak.srce.hr/172312

Datum izdavanja:

29.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.394 *