hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”

Ivan Glavinić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5911-4203 ; Osnovna škola Galdovo, Sisak

Puni tekst: hrvatski, pdf (228 KB) str. 639-653 preuzimanja: 495* citiraj
APA 6th Edition
Glavinić, I. (2016). Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”. Crkva u svijetu, 51 (4), 639-653. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/173297
MLA 8th Edition
Glavinić, Ivan. "Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”." Crkva u svijetu, vol. 51, br. 4, 2016, str. 639-653. https://hrcak.srce.hr/173297. Citirano 15.05.2021.
Chicago 17th Edition
Glavinić, Ivan. "Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”." Crkva u svijetu 51, br. 4 (2016): 639-653. https://hrcak.srce.hr/173297
Harvard
Glavinić, I. (2016). 'Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”', Crkva u svijetu, 51(4), str. 639-653. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/173297 (Datum pristupa: 15.05.2021.)
Vancouver
Glavinić I. Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”. Crkva u svijetu [Internet]. 2016 [pristupljeno 15.05.2021.];51(4):639-653. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173297
IEEE
I. Glavinić, "Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”", Crkva u svijetu, vol.51, br. 4, str. 639-653, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173297. [Citirano: 15.05.2021.]

Sažetak
U radu se nastoji prikazati odnos Crkve i medija ako se on promatra kao susret evanđelja s kulturom, prije svega onom društvenom i političkom. Budući da je riječ o trajnom pozivu evanđelja, društvena i politička kultura koja je nadahnuta evanđeljem jest “kultura odgovornosti”. Ona ne trpi individualizam, teži širiti se i biti uzorom svakoj drugoj kulturi u njezinoj posebnosti. Takva kultura usmjerena je na drugoga i zato je riječ o “kulturi susreta”. Stoga se govor o odnosu Crkve i medija smješta u govor o misijskoj djelatnosti, o područjima misijske djelatnosti, kao i u govor o inkulturaciji. S obzirom na to, rad donosi i koristan prikaz postojećih podataka o stanju s obzirom na Crkvu i medije u Hrvatskoj, koji su izneseni u nekoliko ranijih istraživanja. Oni pokazuju još uvijek nedovoljnu prisutnost Crkve na području medija, iako su pomaci vidljivi. Također, rad donosi i teološko promišljanje o navedenom odnosu te iznosi razloge i poticaje za čvršće zalaganje Crkve, ponajprije mjesne (župe), na području sredstava društvenog priopćavanja.

Ključne riječi
kultura odgovornosti i susreta; mediji; socijalni nauk Crkve; Areopag; inkulturacija

Hrčak ID: 173297

URI
https://hrcak.srce.hr/173297

[engleski]

Posjeta: 775 *