hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI

Perković Krijan Ivana ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (28 MB) str. 77-85 preuzimanja: 206* citiraj
APA 6th Edition
Ivana, P.K. (2016). POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI. Život i škola, LXII (3), 77-85. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/176560
MLA 8th Edition
Ivana, Perković Krijan. "POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 77-85. https://hrcak.srce.hr/176560. Citirano 24.11.2020.
Chicago 17th Edition
Ivana, Perković Krijan. "POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 77-85. https://hrcak.srce.hr/176560
Harvard
Ivana, P.K. (2016). 'POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI', Život i škola, LXII(3), str. 77-85. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/176560 (Datum pristupa: 24.11.2020.)
Vancouver
Ivana PK. POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 24.11.2020.];LXII(3):77-85. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176560
IEEE
P.K. Ivana, "POVIJESNI PREGLED IDEJE I POTREBE ZA ISTRAŽIVAČKIM PRISTUPOM U NASTAVI", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 77-85, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176560. [Citirano: 24.11.2020.]

Sažetak
Ideja da učenici nastavne sadržaje uče vlastitim istraživanjima nije nova i ima svoju dugu povijest. Članak daje pregled značajnijih osoba koje su se tijekom povijesti zalagale za ideju istraživačkog pristupa učenju i poučavanju, ali daje i prikaz društvenih događaja koji su utjecali na stvaranje potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi. Krajem 19. stoljeća sadržaji prirodoslovlja uvršteni su kao zaseban nastavni predmet te tada ujedno počinju i rasprave o njihovom načinu poučavanja. Pojedini znanstvenici toga vremena zalagali su se za iskustveno učenje eksperimentiranjem i radom u laboratorijima. Početkom 20. stoljeća američki filozof i psiholog John Dewey zalagao se za istraživačko učenje te je ohrabrivao učitelje da se koriste istraživanjem kao nastavnom strategijom. Znanstveni i tehnološki razvoj koji se dogodio tijekom 20. stoljeća djelovao je na stvaranje društvene potrebe za razvojem znanstvene pismenosti kod učenika. Tijekom povijesti zahtjevi za istraživačkim pristupom učenju i poučavanju uglavnom su dolazili od prirodoslovaca stoga ovaj pristup ima dugu tradiciju u prirodoslovnoj skupini predmeta.

Ključne riječi
istraživačko poučavanje; istraživačko učenje; nastava prirodoslovlja; znanstvena pismenost

Hrčak ID: 176560

URI
https://hrcak.srce.hr/176560

[engleski] [njemački]

Posjeta: 491 *