hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacija do intervencija

Anita Vulić-Prtorić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9259-8684 ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Ivana Lončarević ; Osnovna škola Augusta Harambašića, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (572 KB) str. 302-324 preuzimanja: 1.498* citiraj
APA 6th Edition
Vulić-Prtorić, A. i Lončarević, I. (2016). Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacija do intervencija. Napredak, 157 (3), 302-324. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177205
MLA 8th Edition
Vulić-Prtorić, Anita i Ivana Lončarević. "Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacija do intervencija." Napredak, vol. 157, br. 3, 2016, str. 302-324. https://hrcak.srce.hr/177205. Citirano 07.05.2021.
Chicago 17th Edition
Vulić-Prtorić, Anita i Ivana Lončarević. "Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacija do intervencija." Napredak 157, br. 3 (2016): 302-324. https://hrcak.srce.hr/177205
Harvard
Vulić-Prtorić, A., i Lončarević, I. (2016). 'Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacija do intervencija', Napredak, 157(3), str. 302-324. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177205 (Datum pristupa: 07.05.2021.)
Vancouver
Vulić-Prtorić A, Lončarević I. Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacija do intervencija. Napredak [Internet]. 2016 [pristupljeno 07.05.2021.];157(3):302-324. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177205
IEEE
A. Vulić-Prtorić i I. Lončarević, "Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacija do intervencija", Napredak, vol.157, br. 3, str. 302-324, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177205. [Citirano: 07.05.2021.]

Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja odnosa između školskog uspjeha i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja osnovnoškolskih učenika i to iz perspektive učenika i nastavnika. U radu su prikazani
rezultati dobiveni kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjem. U kvantitativnom dijelu prikupljeni su podaci iz više istraživanja u kojima je korištena ista metodologija. Ispitanici su bili su učenici viših razreda osnovnih škola (od 400 do 800 učenika u pojedinom istraživanju). Upitnicima samoprocjene ispitani su specifični obrasci
povezanosti između školskog uspjeha i simptoma anksioznosti, depresivnosti, agresivnosti, hiperaktivnosti, psihosomatskih simptoma, i dr.
Kvalitativno istraživanje provedeno je u formi vođene rasprave u četiri fokus grupe u kojima je sudjelovalo dvanaest nastavnika predmetne nastave i osamnaest učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole. Teme diskusije u fokus grupama korespondiraju temama u kvantitativnom istraživanju. Komparativna analiza rezultata ukazuje na sljedeće glavne zaključke: 1) najveća povezanost
školskog neuspjeha je sa simptomima depresivnosti i agresivnosti, 2)
različiti su obrasci tih povezanosti u uzorcima djevojčica i dječaka –
veći broj značajnih povezanosti je u uzorcima djevojčica, 3) nastavnici i učenici različito procjenjuju učestalost internaliziranih i eksternaliziranih simptoma kod učenika ali se slažu u procjeni međusobnog utjecaja tih simptoma i školskog uspjeha, 4) interpretacije dobivenih nalaza mogu poslužiti kao smjernice u izradi
interventnih programa, ali i općenito boljeg razumijevanja učenika u
školi – kako se osjećaju, što doživljavaju i što misle da treba mijenjati.

Ključne riječi
anksioznost; depresivnost; psihosomatski simptomi; hiperaktivnost; agresivnost; školski uspjeh

Hrčak ID: 177205

URI
https://hrcak.srce.hr/177205

Posjeta: 2.010 *