hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva

Alena Letina   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7065-6660 ; Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (349 KB) str. 1-31 preuzimanja: 2.641* citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2016). Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva. Školski vjesnik, 65 (1), 1-31. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177318
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva." Školski vjesnik, vol. 65, br. 1, 2016, str. 1-31. https://hrcak.srce.hr/177318. Citirano 20.11.2019.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva." Školski vjesnik 65, br. 1 (2016): 1-31. https://hrcak.srce.hr/177318
Harvard
Letina, A. (2016). 'Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva', Školski vjesnik, 65(1), str. 1-31. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177318 (Datum pristupa: 20.11.2019.)
Vancouver
Letina A. Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 20.11.2019.];65(1):1-31. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177318
IEEE
A. Letina, "Strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva", Školski vjesnik, vol.65, br. 1, str. 1-31, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177318. [Citirano: 20.11.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (349 KB) str. 32-32 preuzimanja: 47* citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2016). Active learning strategies in science and social studies classes. Školski vjesnik, 65 (1), 32-32. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177318
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Active learning strategies in science and social studies classes." Školski vjesnik, vol. 65, br. 1, 2016, str. 32-32. https://hrcak.srce.hr/177318. Citirano 20.11.2019.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Active learning strategies in science and social studies classes." Školski vjesnik 65, br. 1 (2016): 32-32. https://hrcak.srce.hr/177318
Harvard
Letina, A. (2016). 'Active learning strategies in science and social studies classes', Školski vjesnik, 65(1), str. 32-32. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177318 (Datum pristupa: 20.11.2019.)
Vancouver
Letina A. Active learning strategies in science and social studies classes. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 20.11.2019.];65(1):32-32. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177318
IEEE
A. Letina, "Active learning strategies in science and social studies classes", Školski vjesnik, vol.65, br. 1, str. 32-32, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177318. [Citirano: 20.11.2019.]

Sažetak
U ovom radu analiziraju se temeljna obilježja aktivnog učenja i njegove prednosti pri razvoju učeničkih kompetencija u odnosu na pasivno učenje i direktno poučavanje. Kako bi se ispitala njegova zastupljenost u nastavi prirode i društva, provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene aktivnih oblika učenja, odnosno utvrditi najčešće i najrjeđe primjenjivane strategije učenja u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 118 učitelja razredne nastave Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali da su strategije aktivnog učenja u nastavi prirode i društva samo djelomično zastupljene te da su osobito rijetki aktivni oblici učenja uz primjenu suvremene informacijsko komunikacijske tehnologije. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je zastupljenost direktnog poučavanja u odnosu na aktivne oblike učenja još uvijek dominantna. Stoga je potrebno poraditi na promicanju primjene strategija aktivnog učenja u nastavi prirode i društva, osobito njenih temeljnih oblika, poput istraživački usmjerene nastave.

Ključne riječi
odgovornost za učenje; nastava usmjerena na učenika; učestalost primjene; učinkovitost

Hrčak ID: 177318

URI
https://hrcak.srce.hr/177318

[engleski]

Posjeta: 3.103 *