hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa
https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13

Kvaliteta usluga zračnog prometa u funkciji poboljšanja ukupne kvalitete turističke ponude

Darko Prebežac ; Faculty of Economics, University of Zagreb, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (3 MB) str. 381-392 preuzimanja: 999* citiraj
APA 6th Edition
Prebežac, D. (1997). The quality of air transport services in function of improving the total quality of tourism offer. Tourism and hospitality management, 3 (2), 381-392. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13
MLA 8th Edition
Prebežac, Darko. "The quality of air transport services in function of improving the total quality of tourism offer." Tourism and hospitality management, vol. 3, br. 2, 1997, str. 381-392. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13. Citirano 14.06.2021.
Chicago 17th Edition
Prebežac, Darko. "The quality of air transport services in function of improving the total quality of tourism offer." Tourism and hospitality management 3, br. 2 (1997): 381-392. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13
Harvard
Prebežac, D. (1997). 'The quality of air transport services in function of improving the total quality of tourism offer', Tourism and hospitality management, 3(2), str. 381-392. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13
Vancouver
Prebežac D. The quality of air transport services in function of improving the total quality of tourism offer. Tourism and hospitality management [Internet]. 1997 [pristupljeno 14.06.2021.];3(2):381-392. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13
IEEE
D. Prebežac, "The quality of air transport services in function of improving the total quality of tourism offer", Tourism and hospitality management, vol.3, br. 2, str. 381-392, 1997. [Online]. https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13

Sažetak
Rastuće suparništvo među konkurentskim zrakoplovnim kompanijama na tržištu zračnog prometa, pojavljivanje novih konkurenata koji se naravno pozicioniraju na profitabilnim dijelovima tržišta, promjene u ponašanju potencijalnih putnika, nedovoljna i uslijed toga skupa infrastruktura zračnih luka i kontrole letenja te porast konkurencije u vidu alternativa zračnom prometu, kao što su npr.: novi telekomunikacijski mediji i super-brzi vlakovi, karakteriziraju tržišno nadmetanje u zračnom prometu danas.
Na strani potražnje za uslugama zračnog prometa je došlo do značajnih promjena u ponašanju potencijalnih korisnika usluga zrakoplovnih kompanija, a i one same imaju sve manje utjecaja na kanale distribucije. Posljedica su toga povećani pritisak na cijene, i osjetan pad lojalnosti putnika. Uslijed povećanja intenziteta putovanja putnici su postali iskusniji i kritičniji kako u ocjenjivanju kvalitete ponuđene usluge tako i u uspoređivanju odnosa kvalitete usluga u odnosu na cijenu te usluge, što je primoralo zrakoplovne kompanije da se permanentno prilagođavaju novim i sve viših zahtjevima putnika.
One kompanije koje nisu u stanju pratiti trend smanjivanja troškova moraju pokušati poboljšati svoju konkurentsku poziciju traženjem rezervi na drugim područjima poslovanja, jer samo na taj način mogu opstati u borbi za putnike. Zbog toga kvaliteta usluge zračnog prometa dobiva u sve većoj mjeri ključnu ulogu u razvoju njihove konkurentske sposobnosti. Budući da se turistička ponuda sastoji od raznovrsnih proizvoda i usluga, među kojima se nalazi i usluga prijevoza, veoma je značajno da sve one svojom kvalitetom maksimalno moguće odgovaraju zahtjevima potrošača. Na taj će način putnici steći dojam da se radi o jednom neprekinutom lancu koji čini zatvoreni koncept usluge koju su i očekivali, poduzeća će moći kapitalizirati novac i vrijeme utrošeno u razvoj kvalitete usluge i znatno poboljšati profitabilnost svoga poslovanja, a turističko gospodarstvo će biti u stanju adekvatnije odgovoriti na najnovije tržišne izazove.

Ključne riječi
kvaliteta; usluga zračnog prometa; kvaliteta usluge zračnog prometa; ukupna kvaliteta turističke ponude

Hrčak ID: 182335

URI
https://hrcak.srce.hr/182335

[engleski]

Posjeta: 1.214 *