Analiza izvijanja teleskopske dizalice: teorijska i numerička procjena kliznih oslonaca
Ana Pavlovic
orcid.org/0000-0003-2158-1820
; Alma Mater Studiorum University of Bologna, Viale Risorgimento 2, 40136 Bologna, Italy
Cristiano Fragassa
; Alma Mater Studiorum University of Bologna, Viale Risorgimento 2, 40136 Bologna, Italy
Giangiacomo Minak
orcid.org/0000-0003-4961-0961
; Alma Mater Studiorum University of Bologna, Viale Risorgimento 2, 40136 Bologna, Italy
APA 6th Edition Pavlovic, A., Fragassa, C. i Minak, G. (2017). Buckling analysis of telescopic boom: theoretical and numerical verification of sliding pads. Tehnički vjesnik, 24 (3), 729-735. https://doi.org/10.17559/TV-20160510143822
MLA 8th Edition Pavlovic, Ana, et al. "Buckling analysis of telescopic boom: theoretical and numerical verification of sliding pads." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 729-735. https://doi.org/10.17559/TV-20160510143822. Citirano 25.02.2021.
Chicago 17th Edition Pavlovic, Ana, Cristiano Fragassa i Giangiacomo Minak. "Buckling analysis of telescopic boom: theoretical and numerical verification of sliding pads." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 729-735. https://doi.org/10.17559/TV-20160510143822
Harvard Pavlovic, A., Fragassa, C., i Minak, G. (2017). 'Buckling analysis of telescopic boom: theoretical and numerical verification of sliding pads', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 729-735. https://doi.org/10.17559/TV-20160510143822
Vancouver Pavlovic A, Fragassa C, Minak G. Buckling analysis of telescopic boom: theoretical and numerical verification of sliding pads. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 25.02.2021.];24(3):729-735. https://doi.org/10.17559/TV-20160510143822
IEEE A. Pavlovic, C. Fragassa i G. Minak, "Buckling analysis of telescopic boom: theoretical and numerical verification of sliding pads", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 729-735, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160510143822
Sažetak U cilju poboljšanja najviših performansi, materijali u strojarskim konstrukcijama su često vođeni ka sve bližim i bližim kritičnim granicama. Razmotrimo, na primjer, kako progresivno smanjenje debljine može dovesti do nepredviđenih efekata u stabilnosti lima, sve do brzog loma cjelokupne konstrukcije. Ovaj rizik je posebice poznat konstruktorima teleskopskih dizalica, koje se koriste za pokretanje radnih platformi. U ovom radu, numeričkim pristupom i ANSYS kodom, čvrstoća i stabilnost teleskopske dizalice su verificirani. Nakon preliminarne teorijske analize, različite konfiguracije opterećenja i graničnih uvjeta su razmatrane u skladu s uvjetima realne uporabe. Kao opći rezultat, potvrđeno je da su naprezanja bila u okviru elastičnih granica materijala, osim u ograničenom broju kontaktnih površina, gdje su korišteni posebni kontaktni elementi za sprječavanje loma. Osim toga, linearne tehnike izvijanja su pokazale da su kritična opterećenja i odgovarajući moduli izvijanja bili veći od najtežih uvjeta rada; stabilnost je potvrđena. Konačno, FEM simulacije dopuštaju smanjenje brojnih eksperimenata, nudeći time brze metode za poboljšanje konstrukcija.