Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2439

Francuska dječja književnost i uvođenje u vještinu čitanja

Iva Šarić ; National Institute for Oriental Languages and Civilisations, Europe Department
Renata Nell Vidatić ; Kindergarten Siget


Puni tekst: hrvatski pdf 153 Kb

str. 191-206

preuzimanja: 295

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 153 Kb

str. 191-206

preuzimanja: 507

citiraj


Sažetak

Književnoumjetnički tekst primijenjen u nastavi (kako materinskog, tako i inog) jezika, poznato je, omogućuje učenicima razvoj svih četiriju jezičnih vještina. Što se pak inih jezika tiče, ZEROJ predviđa čitanje izvornih književnoumjetničkih tekstova tek na razinama C1 i C2. U ovom će radu biti prikazno istraživanje provedeno nad malom i izrazito heterogenom skupinom (i po dobi, i po predznanju) predškolske i osnovnoškolske djece koju se uvodilo u vještinu čitanja na francuskom jeziku, što je zahtijevalo osmišljavanje posebne metode poučavanja. Polazište za nastavu bili su izvorni tekstovi dječje književnosti, a učenje informalno, dakle proizašlo iz svakodnevnih aktivnosti povezanih s obitelji ili sa slobodnim vremenom, pri čemu je poseban naglasak stavljen na igru, nadasve zbog njezina pozitivnog utjecaja na dječju motivaciju za čitanje. S nastavničke je strane pak posebna pozornost posvećena odabiru tekstova dječje književnosti (ne samo kako bi se učenike uvelo u dominantne književne, lingvističke i kulturalne kodove već i razvio osjećaj relevantnosti i veselja prilikom čitanja), kao i određivanju ciljeva i ishoda učenja. Provedene evaluacije pokazale su da nastava koja dešifiranje teksta na grafo-fonemskoj razini tijesno veže uz književnoumjetnički tekst i njegovo razumijevanje, pritom se oslanjajući na ludičke aktivnosti, omogućuje da učenici steknu očekivane kompetencije na visokoj razini.

Ključne riječi

francuski jezik; informalno učenje; ludičke aktivnosti

Hrčak ID:

184044

URI

https://hrcak.srce.hr/184044

Datum izdavanja:

27.4.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.509 *