hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.26 No.3 Listopad 2017.

Pregledni rad
https://doi.org/10.5559/di.26.3.04

Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?

Marina Štambuk   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6637-3676 ; Hrvatski studiji, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (219 KB) str. 385-404 preuzimanja: 177* citiraj
APA 6th Edition
Štambuk, M. (2017). Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?. Društvena istraživanja, 26 (3), 385-404. https://doi.org/10.5559/di.26.3.04
MLA 8th Edition
Štambuk, Marina. "Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?." Društvena istraživanja, vol. 26, br. 3, 2017, str. 385-404. https://doi.org/10.5559/di.26.3.04. Citirano 26.09.2018.
Chicago 17th Edition
Štambuk, Marina. "Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?." Društvena istraživanja 26, br. 3 (2017): 385-404. https://doi.org/10.5559/di.26.3.04
Harvard
Štambuk, M. (2017). 'Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?', Društvena istraživanja, 26(3), str. 385-404. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.3.04
Vancouver
Štambuk M. Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?. Društvena istraživanja [Internet]. 17.10.2017. [pristupljeno 26.09.2018.];26(3):385-404. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.3.04
IEEE
M. Štambuk, "Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?", Društvena istraživanja, vol.26, br. 3, str. 385-404, listopad 2017. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.3.04

Sažetak
Važan dio interakcije socijalizacijskih čimbenika djece obilježen je
društvenim značenjem, stavovima i vjerovanjima o važnosti etničke
pripadnosti, osobito u višeetničkim okruženjima. Dosadašnja
istraživanja pretežno su se bavila obiteljskim funkcioniranjem i
roditeljskim postupcima u obiteljima zapadnjačke kulture, većinskih
grupa u društvu i srednjega socioekonomskog statusa. Budući
da se obitelji iz manjinskih grupa suočavaju sa specifičnim
izazovima zbog svoje različite povijesti, kulturnoga nasljeđa i
statusa u društvu, generalizacija rezultata na te obitelji ograničena
je. Nedostaju i istraživanja koja su se bavila obiteljskim procesima
vezanim uz prenošenje poruka o grupnoj pripadnosti, i to
osobito na europskom području. U radu je prikazan pregled istraživanja
koja su se bavila roditeljskim postupcima u smjeru prenošenja
informacija, vrijednosti, vjerovanja i stavova vezanih uz etnički
identitet, odnosno etničkim odgojem. Prvo su prikazana
dosadašnja teorijska razmatranja o etničkom odgoju i njegovu
međuodnosu s karakteristikama i iskustvima roditelja i djece te
razvojnim ishodima djece. Zatim smo se osvrnuli na ograničenja
provedenih istraživanja. Naposljetku, razmotrena je važnost istraživanja
etničkog odgoja za odrastanje djece u višeetničkim zajednicama
u Hrvatskoj, uz pregled rezultata istraživanja o etničkom
odgoju unutar etnički podijeljene zajednice grada Vukovara.

Ključne riječi
etnički odgoj; kulturno specifična socijalizacija; promicanje nepovjerenja; pripremanje na pristranost; egalitarnost

Hrčak ID: 187746

URI
https://hrcak.srce.hr/187746

[engleski]

Posjeta: 381 *