hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381

U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti

Matea Mikulić ; Primary school Ljudevit Gaj in Osijek
Željko Rački ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Sanja Brajković ; Open Academy Step by Step

Puni tekst: hrvatski, pdf (338 KB) str. 891-917 preuzimanja: 139* citiraj
APA 6th Edition
Mikulić, M., Rački, Ž. i Brajković, S. (2017). U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti. Croatian Journal of Education, 19 (3), 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
MLA 8th Edition
Mikulić, Matea, et al. "U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Mikulić, Matea, Željko Rački i Sanja Brajković. "U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
Harvard
Mikulić, M., Rački, Ž., i Brajković, S. (2017). 'U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
Vancouver
Mikulić M, Rački Ž, Brajković S. U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
IEEE
M. Mikulić, Ž. Rački i S. Brajković, "U prilog suglasnosti o darovitim učiteljima i obrazovanju kao domeni darovitosti", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 891-917, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
Puni tekst: engleski, pdf (338 KB) str. 891-917 preuzimanja: 73* citiraj
APA 6th Edition
Mikulić, M., Rački, Ž. i Brajković, S. (2017). In Support of Agreement on Gifted Teachers and Education as a Giftedness Performance Domain. Croatian Journal of Education, 19 (3), 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
MLA 8th Edition
Mikulić, Matea, et al. "In Support of Agreement on Gifted Teachers and Education as a Giftedness Performance Domain." Croatian Journal of Education, vol. 19, br. 3, 2017, str. 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Mikulić, Matea, Željko Rački i Sanja Brajković. "In Support of Agreement on Gifted Teachers and Education as a Giftedness Performance Domain." Croatian Journal of Education 19, br. 3 (2017): 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
Harvard
Mikulić, M., Rački, Ž., i Brajković, S. (2017). 'In Support of Agreement on Gifted Teachers and Education as a Giftedness Performance Domain', Croatian Journal of Education, 19(3), str. 891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
Vancouver
Mikulić M, Rački Ž, Brajković S. In Support of Agreement on Gifted Teachers and Education as a Giftedness Performance Domain. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2020.];19(3):891-917. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381
IEEE
M. Mikulić, Ž. Rački i S. Brajković, "In Support of Agreement on Gifted Teachers and Education as a Giftedness Performance Domain", Croatian Journal of Education, vol.19, br. 3, str. 891-917, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2381

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati odnose između jedne ponašajne definicije kvalitetne pedagoške prakse (ISSA) i implicitnih teorija o darovitim učiteljima na četiri skupine sudionika (N = 199). Ako je darovitost cijenjena u različitim domenama, uključujući obrazovanje, tko su daroviti učitelji i koje su njihove odlike? Uporabom analize profila, i učitelji početnici (n = 47) i ekspertni učitelji (n = 61) procijenili su ponuđeni skup indikatora kvalitetne pedagoške prakse kao visoko indikativan za primjerne darovite učitelje. Taj podatak pruža podršku konstruktnoj valjanosti operacionalizacije darovitih učitelja kao onih koji kompetentno pokazuju konsenzusno dogovorene indikatore kvalitete na visokoj razini u različitim područjima pedagoške prakse. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajem učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja. Poseban je naglasak stavljen na ponašajnu operacionalizaciju kvalitetne pedagoške prakse, kao i na načine kako se ona preklapa s konstruktom darovitosti i njezinom manifestacijom u odrasloj dobi (u kompetentnosti, u ekspertnosti, i na kraju, u eminentnosti), uz prijedlog ubrajanja obrazovanja u jedno od domena darovitosti.

Ključne riječi
domene darovitosti; ekspertnost; kvaliteta obrazovanja; kvalitetna pedagoška praksa

Hrčak ID: 187833

URI
https://hrcak.srce.hr/187833

[engleski]

Posjeta: 406 *