hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

INOZEMNI UČITELJI U HRVATSKOJ DO GODINE 1774.

MIRKO RAGUŽ

Puni tekst: hrvatski, pdf (139 KB) str. 401-405 preuzimanja: 311* citiraj
APA 6th Edition
RAGUŽ, M. (2003). INOZEMNI UČITELJI U HRVATSKOJ DO GODINE 1774.. Senjski zbornik, 30 (1), 401-405. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/17881
MLA 8th Edition
RAGUŽ, MIRKO. "INOZEMNI UČITELJI U HRVATSKOJ DO GODINE 1774.." Senjski zbornik, vol. 30, br. 1, 2003, str. 401-405. https://hrcak.srce.hr/17881. Citirano 02.07.2020.
Chicago 17th Edition
RAGUŽ, MIRKO. "INOZEMNI UČITELJI U HRVATSKOJ DO GODINE 1774.." Senjski zbornik 30, br. 1 (2003): 401-405. https://hrcak.srce.hr/17881
Harvard
RAGUŽ, M. (2003). 'INOZEMNI UČITELJI U HRVATSKOJ DO GODINE 1774.', Senjski zbornik, 30(1), str. 401-405. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/17881 (Datum pristupa: 02.07.2020.)
Vancouver
RAGUŽ M. INOZEMNI UČITELJI U HRVATSKOJ DO GODINE 1774.. Senjski zbornik [Internet]. 2003 [pristupljeno 02.07.2020.];30(1):401-405. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17881
IEEE
M. RAGUŽ, "INOZEMNI UČITELJI U HRVATSKOJ DO GODINE 1774.", Senjski zbornik, vol.30, br. 1, str. 401-405, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17881. [Citirano: 02.07.2020.]

Sažetak
U istraživanju najranije povijesti hrvatskoga školstva često se susrećemo s podatcima koji govore u prilog tezi da se hrvatsko školstvo, vodeći se prije svega gospodarskim i kulturnim interesima, vezivalo uz školstvo na Zapadu, ponajprije uz školstvo u Veneciji i drugim talijanskim trgovačkim gradovima koji su svoje materijalne interese pretpostavljali svemu drugom. Potreba za pismenim i školovanim građanima osjećala se u dalmatinskim, primorskim i otočnim gradovima (u kojima su se trgovina, obrt i zanatstvo razvijali gotovo ravnopravno i istodobno kao i u spomenutim mjestima na Zapadu), a pogotovo u Dubrovniku, u kome se školstvo razvija prije nego u svim drugim mjestima u Hrvatskoj. Prelamali su se na ovim dalmatinskim prostorima različiti politički interesi (od mletačkih i austrijskih pa sve do francuskih i turskih) u kojima je svatko tražio svoj dio, odnoseći mnogo, ali ne ostavljajući gotovo ništa. I ostali dijelovi Hrvatske u sastavu Austrije i Mađarske imali su tijekom gotovo četiri stoljeća, bar što se tiče školstva, istu ili sličnu sudbinu. U ovom se radu govori o tim vezama i o pitanju u čemu se one danas mogu prepoznati.

Ključne riječi
INOZEMNI UČITELJI; HRVATSKA

Hrčak ID: 17881

URI
https://hrcak.srce.hr/17881

[engleski] [njemački]

Posjeta: 640 *