Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Dobne razlike u zastupljenosti čimbenika povezanih s poticanjem samopoštovanja predškolske djece

Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb
Joško Vukosav ; Visoka policijska škola Ministarstva unutarnjih poslova
Anđela Lukač ; Dječji vrtić "Šegrt Hlapić", Sesvete


Puni tekst: hrvatski PDF 200 Kb

preuzimanja: 625

citiraj


Sažetak

Samopoštovanje, važan aspekt samopoimanja, termin je kojim se izražava globalno vrjednovanje sebe. Koordinirano stimuliranje razvoja djetetova samopoštovanja djece od strane roditelja i predškolske ustanove, važan je preduvjet djetetova cjelokupnog psihofizičkog razvoja. Cilj ovog rada bio je ispitivanje razlika u različitim aspektima interakcije stručnjaka u dječjem vrtiću, roditelja i djece, vezano uz poticanje samopoštovanja djeteta, s obzirom na dob djeteta. Sudionice istraživanja bile su prigodni uzorak od 102 majke koje su u prosincu 2009. godine imale djecu uključenu u programe predškolskih ustanova u Hrvatskoj. Primijenili smo Upitnik o roditeljskoj percepciji poticanja samopoštovanja u dječjem vrtiću. Pokazalo se da ne postoje statistički značajne razlike u odnosu na dob djece u roditeljskoj percepciji načina pomoći od strane vrtića u razvoju samopoštovanja djeteta, roditeljskom korištenju različitih izvora znanja o razvoju samopoštovanja koje koriste u odgoju djeteta te vrstama informacija koje roditelji dobivaju od strane odgojiteljica o djetetu. Međutim, razlike su prisutne u načinima koje roditelji koriste pri poticanju samopoštovanje djeteta, koji su nešto zastupljeniji kod starije djece.

Ključne riječi

djeca; dječji vrtić; dobne razlike; roditelji; samopoštovanje

Hrčak ID:

190092

URI

https://hrcak.srce.hr/190092

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.442 *