hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA

Branimir Felger   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2589-4971 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Gordana Lesinger   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7892-0187 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za kulturologiju
Ivan Tanta   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7942-5842 ; Veleučilište „VERN“

Puni tekst: hrvatski, pdf (182 KB) str. 83-95 preuzimanja: 218* citiraj
APA 6th Edition
Felger, B., Lesinger, G. i Tanta, I. (2017). DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA. Mostariensia, 21 (1), 83-95. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190205
MLA 8th Edition
Felger, Branimir, et al. "DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA." Mostariensia, vol. 21, br. 1, 2017, str. 83-95. https://hrcak.srce.hr/190205. Citirano 12.12.2019.
Chicago 17th Edition
Felger, Branimir, Gordana Lesinger i Ivan Tanta. "DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA." Mostariensia 21, br. 1 (2017): 83-95. https://hrcak.srce.hr/190205
Harvard
Felger, B., Lesinger, G., i Tanta, I. (2017). 'DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA', Mostariensia, 21(1), str. 83-95. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190205 (Datum pristupa: 12.12.2019.)
Vancouver
Felger B, Lesinger G, Tanta I. DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA. Mostariensia [Internet]. 2017 [pristupljeno 12.12.2019.];21(1):83-95. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190205
IEEE
B. Felger, G. Lesinger i I. Tanta, "DISKRIMINACIJA ŽENA – ZASTUPLJENOST ŽENA I POLITIČARKI U IZBORNIM BLOKOVIMA INFORMATIVNIH EMISIJA NACIONALNIH TELEVIZIJA", Mostariensia, vol.21, br. 1, str. 83-95, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190205. [Citirano: 12.12.2019.]

Sažetak
Neki autori tvrde da mediji različito prikazuju političare i političarke,
odnosno drugačije izvještavaju o političarima nego o političarkama.
S obzirom na to da je tema opsežna, u ovome radu
pokušat ćemo elaborirati i dokazati tezu na primjeru medijskoga
praćenja izborne kampanje za parlamentarne izbore 2016. godine
u Hrvatskoj, i to na primjeru uredničke i novinarske selekcije
tonskih ulomaka u izvještajima o kampanji. Dat će se odgovor
na pitanje o tome koliko je u televizijskim prilozima bilo tonskih
ulomaka u kojima se pojavljuju žene, a koliko je bilo ulomaka s
izjavama muškaraca? Rad se temelji na istraživanju izbornih blokova
središnjih informativnih emisija triju nacionalnih televizija
– HRT, NOVA TV i RTL, u razdoblju izborne kampanje za parlamentarne
izbore 2016. godine, dakle od 16. kolovoza 2016. do
9. rujna 2016. godine. Rad se zasniva na kvantitativnoj metodi
brojanja tonskih ulomaka, dakle izjava političara i političarki, ali
i ostalih sudionika javnoga života, u prilozima koje su informativni
programi triju nacionalnih TV kuća uokvirile u izborni blok.
Kvalitativnom analizom sadržaja pokušat će se dobiti i podatci o
temama koje su dominirale u izjavama političarki i općenito žena
u kampanji. Osim toga, prema sekundarnim izvorima podataka
u radu ćemo pokušati pronaći i političke razloge neravnomjerne
zastupljenosti žena i muškaraca u izbornim blokovima nacionalnih
kuća tijekom kampanje. Oni se kriju, između ostaloga, ne
samo u diskrecijskome pravu novinarskoga i uredničkoga odabira
pojedinoga tonskog ulomka, već i u slaboj uključenosti žena na
listama političkih stranaka, sudionika na parlamentarnim izborima
2016. godine. U radu se nećemo dotaknuti odnosa medija i
načina prikazivanja žena političarki u odnosu na njihove muške
kolege, u kontekstu omalovažavanja istih, spominjanjem tek njihova
imena, bez prezimena, uokviravanja žena u kontekst „emotivnih
majki“ i „vrijednih domaćica“, iako su ih medijski sadržaji
prepuni. To će biti predmet nekih drugih istraživanja.
Prezentirat ćemo i rezultate parlamentarnih izbora 2016. godine
s naglaskom na rodnu neravnomjernost. Pored toga, bit će predstavljena
i pojedina iskustva zemalja zapadne demokracije u medijskome
praćenju izbora s naglaskom na rodne razlike. Nakon
predstavljanja ciljeva i metodologije prezentirat ćemo i rezultate
istraživanja.

Ključne riječi
žene političarke; prezentacija; politička komunikacija; nacionalne televizije; parlamentarni izbori

Hrčak ID: 190205

URI
https://hrcak.srce.hr/190205

[engleski]

Posjeta: 358 *