hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.26.4.01

Prediktori akademskog uspjeha studenata: prospektivno istraživanje

Ivanka Živčić-Bećirević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8295-0223 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Sanja Smojver-Ažić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4389-6463 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Tamara Martinac Dorčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3844-8500 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: engleski, pdf (218 KB) str. 457-476 preuzimanja: 2.562* citiraj
APA 6th Edition
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S. i Martinac Dorčić, T. (2017). Predictors of University Students' Academic Achievement: A Prospective Study. Društvena istraživanja, 26 (4), 457-476. https://doi.org/10.5559/di.26.4.01
MLA 8th Edition
Živčić-Bećirević, Ivanka, et al. "Predictors of University Students' Academic Achievement: A Prospective Study." Društvena istraživanja, vol. 26, br. 4, 2017, str. 457-476. https://doi.org/10.5559/di.26.4.01. Citirano 05.12.2020.
Chicago 17th Edition
Živčić-Bećirević, Ivanka, Sanja Smojver-Ažić i Tamara Martinac Dorčić. "Predictors of University Students' Academic Achievement: A Prospective Study." Društvena istraživanja 26, br. 4 (2017): 457-476. https://doi.org/10.5559/di.26.4.01
Harvard
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S., i Martinac Dorčić, T. (2017). 'Predictors of University Students' Academic Achievement: A Prospective Study', Društvena istraživanja, 26(4), str. 457-476. https://doi.org/10.5559/di.26.4.01
Vancouver
Živčić-Bećirević I, Smojver-Ažić S, Martinac Dorčić T. Predictors of University Students' Academic Achievement: A Prospective Study. Društvena istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 05.12.2020.];26(4):457-476. https://doi.org/10.5559/di.26.4.01
IEEE
I. Živčić-Bećirević, S. Smojver-Ažić i T. Martinac Dorčić, "Predictors of University Students' Academic Achievement: A Prospective Study", Društvena istraživanja, vol.26, br. 4, str. 457-476, 2017. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.26.4.01

Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi specifične kognitivne,
motivacijske i ponašajne prediktore akademskog uspjeha
studenata (definiranoga prosječnom ocjenom na studiju i
efikasnošću studiranja) nakon kontrole dispozicijskih varijabli
i početne prilagodbe na studij. Reprezentativan uzorak od
250 studenata praćen je tri godine. Da bismo provjerili
doprinose uključenih varijabli, provedene su hijerarhijska
regresijska i logistička regresijska analiza. Potvrđena je
pretpostavljena značajna uloga kognitivnih, ponašajnih i
motivacijskih faktora, pri čemu su automatske misli
usmjerene na strah od razočaranja roditelja i vještine
organizacije učenja najjači prediktori obaju kriterija.
Očekivanja o uspjehu značajno predviđaju samo efikasnost
studiranja, dok vjerovanja o kontroli i ciljne orijentacije (o
uspjehu i izbjegavanju truda) predviđaju samo prosječan
uspjeh. Zaključno, rezultati upućuju na to da, osim osobina
ličnosti, čimbenici na koje se može lakše utjecati imaju
važniju ulogu u predviđanju akademskog uspjeha studenata.

Ključne riječi
akademski uspjeh; studenti; samoregulirano učenje; prilagodba na studij; negativne automatske misli

Hrčak ID: 190861

URI
https://hrcak.srce.hr/190861

[engleski]

Posjeta: 3.359 *