Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Utjecaj krize na promjene osobne potrošnje pojedinaca: sjećanje na krizu i odluke o potrošnji budućeg dohotka

Marko Atelj ; Prvostupnik Odjela za ekonomiju
Ivona Mikulandra Volić orcid id orcid.org/0000-0003-0268-3928 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju
Josipa Perkov orcid id orcid.org/0000-0001-8194-2400 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju


Puni tekst: hrvatski pdf 6.597 Kb

str. 66-82

preuzimanja: 453

citiraj


Sažetak

Utjecaj krize na promjenu i obilježja osobne potrošnje u Republici Hrvatskoj predmet je brojnih istraživanja. Nastupanje krize sagledava se kao nepredviđen šok za potrošača i istražuje se u kojoj mjeri taj šok utječe na odluke vezane uz osobnu potrošnju i trošenje budućeg dohotka. No ostaje pitanje koliko dugo traje sjećanje na krizu i koliko vremena nakon završetka ili smanjenja intenziteta djelovanja krize, kriza i dalje utječe na odluke o potrošnji pojedinaca. U ovome radu anketnim istraživanjem 521 ispitanika istražuje se utječe li i dalje šok izazvan promjenama tečaja švicarskog franka na trenutačne kao i na odluke o potrošnji budućeg dohotka putem uzimanja kredita. Očekuju li pojedinci mogućnost ponovne pojave značajnih promjena tečaja i kamatne stope te donose li odluke o potrošnji budućeg dohotka u svjetlu tih očekivanja? Kako bi se ispitalo kako šok nastao promjenama tečaja švicarskog franka utječe na promjenu stava o kreditnom zaduživanju primijenjena je binarna logistička regresija. Rezultati pokazuju da je prirodni logaritam šanse da je na pojedinca šok imao utjecaja na stav o kreditnom zaduživanju pozitivno povezan s doživljajem šoka (p < 0,001) i negativno povezan s trenutačnom zaduženošću (p < 0,001).

Ključne riječi

teorija permanentnog dohotka; sjećanje na krizu; promjena tečaja švicarskog franka; binarna logistička regresija

Hrčak ID:

191392

URI

https://hrcak.srce.hr/191392

Datum izdavanja:

22.12.2017.

Posjeta: 970 *