Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17234/SEC.29.13

Avsenik u Buenos Airesu: Procesi transnacionalne identifikacije kroz izvođenje polke među potomcima slovenskih političkih emigranata u Argentini

Nadia Molek ; Institute of Anthropological Sciences, University of Buenos Aires


Puni tekst: engleski pdf 452 Kb

str. 357-381

preuzimanja: 740

citiraj


Sažetak

U ovom radu predstavljene su transnacionalne prakse popularne glazbe među mlađim generacijama potomaka slovenskih antikomunista u Argentini. Rad proučava zajednicu slovenskih antikomunista u dijaspori koji su pribjegli u Argentinu nakon Drugoga svjetskog rata, pobliže, sastav Baires Polka. Iako se migracijski proces odvio prije sedamdeset godina, četvrta te čak peta generacija potomaka slovenskih emigranata i dalje održava kulturne običaje svojih predaka. U znanstvenoj literaturi na ovu temu, ta se pojava tumači specifičnim karakterom migracijskog procesa skupine: prisilno izmještanje i zajedničko traumatično iskustvo raseljavanja u migracijskom procesu dijaspore ojačali su potrebu za solidarnošću, identitetom i očuvanjem kulture. Kako je većina emigranata vjerovala da će se naposljetku vratiti svojoj “jedinoj pravoj domovini”, održali su čvrstu zajednicu u kojoj se snažno kolektivno sjećanje reproduciralo na osnovi sjećanja o zbivanjima iz Drugoga svjetskog rata, snažnog nacionalizma, slovenskog jezika, katoličke vjere i ideološkog antikomunizma koji su potkrijepljeni mitom o povratku. Na sličan način, današnje mlađe generacije nastavljaju s predanim radom na očuvanju svoje zajednice i korijena. Međutim, u okolnostima sve slabijega aktivnog sporazumijevanja na slovenskom jeziku i nepostojane participacije mladih, predvodnici zajednice počeli su organizirati atraktivna događanja u kojima popularna glazba sve izraženije doprinosi konstrukciji slovenstva. U tom je kontekstu nastao sastav Baires Polka koji je osnovalo pet amaterskih glazbenika 2012. godine. Sastav čine četiri unuka i jedan sin slovenskih političkih emigranata u Argentini koji uglavnom izvode obrade poznatoga slovenskog sastava Avsenik. Odabrana studija slučaja omogućila je analizu načina na koji potomci dijaspore izabiru, preoblikuju i nastavljaju glazbene prakse iz domovine svojih predaka. Time je ujedno potvrđena važna uloga glazbe u prenošenju identiteta s prve generacije emigranata na drugu i treću generaciju koje nemaju vlastitih iskustava iz domovine svojih roditelja, baka i djedova. S obzirom na to da je više članova sastava primilo financijsku potporu Republike Slovenije kako bi unaprijedili svoje sviračke vještine u Glazbenoj školi Avsenik, ovaj primjer dodatno rasvjetljava međuodnos pojmova poput transnacionalnih glazbenih praksi, mobilnosti i uloge države u jačanju nacionalnog identiteta. Pritom se ističe način na koji se kulturni identiteti i prakse dijaspore oblikuju u odnosu na osobni subjektivitet, transnacionalne kulturne poveznice i političku konstrukciju nacionalnog identiteta.

Ključne riječi

slovenski emigranti; Argentina; migracije; dijaspora; transnacionalne glazbene prakse; popularna glazba; uloga politike u jačanju identiteta

Hrčak ID:

191698

URI

https://hrcak.srce.hr/191698

Datum izdavanja:

29.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski španjolski slovenski

Posjeta: 1.961 *