hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.3

Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi

Dejana Bouillet   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlatka Domović ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu,
Sanela Ivančević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6227-9703 ; Osnovna škola Matije Gubca,

Puni tekst: hrvatski, pdf (332 KB) str. 32-46 preuzimanja: 278* citiraj
APA 6th Edition
Bouillet, D., Domović, V. i Ivančević, S. (2017). Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2), 32-46. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.3
MLA 8th Edition
Bouillet, Dejana, et al. "Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. 2, 2017, str. 32-46. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.3. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Bouillet, Dejana, Vlatka Domović i Sanela Ivančević. "Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. 2 (2017): 32-46. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.3
Harvard
Bouillet, D., Domović, V., i Ivančević, S. (2017). 'Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(2), str. 32-46. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.3
Vancouver
Bouillet D, Domović V, Ivančević S. Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 08.12.2019.];53(2):32-46. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.3
IEEE
D. Bouillet, V. Domović i S. Ivančević, "Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. 2, str. 32-46, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.53.2.3

Sažetak
Uvjerenja se odnose na sklop konceptualnih predodžbi koje uključuju opća znanja o pojavama, ljudima i događajima vezanim uz profesionalni kontekst. Ovaj je rad usmjeren na utvrđivanje razlika u uvjerenjima studenata prve, treće i pete godine učiteljskog studija te zaposlenih učitelja o odgojno-obrazovnoj inkluziji i poučavanju učenika s teškoćama, u svrhu utvrđivanja odgovora na pitanje mijenjaju li se i na koji način uvjerenja različitih skupina ispitanika o učenicima s teškoćama i njihovoj inkluziji u odgojno-obrazovni proces. Istraživanje je provedeno na uzorku 585 studenata učiteljskog studija i učitelja zaposlenih u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Primijenjena je metoda metafora koja uključuje poznati objekt ili događaj kao konceptualno sredstvo za razjašnjenje kompleksnih pojmova ili situacija. Sudionici istraživanja dopunjavali su rečenice ‘Inkluzija učenika s teškoćama u razvoju je kao …. jer …’ i ‘Poučavanje učenika s teškoćama u razvoju je kao … jer …’. Utvrđeno je da u ukupnom uzorku većina ispitanika izražava inkluzivna uvjerenja jer su njihovi odgovori usmjereni na oblikovanje i podržavanje učenika s teškoćama. Međutim, kada je u pitanju proces poučavanja, udio ispitanika koji iskazuju inkluzivna uvjerenja se smanjuje. Inkluzivna uvjerenja u najvećoj mjeri karakteriziraju studente 3. godine učiteljskog studija koji su netom bili uključeni u kolegij o inkluzivnoj pedagogiji, a u najmanjoj mjeri zaposlene učitelje. Ostale skupine studenata dijele gotovo ista profesionalna uvjerenja, što upućuje na nedovoljan doprinos inicijalnog obrazovanja i praktičnog iskustva na transformaciju od predprofesionalnih prema profesionalnim uvjerenjima o inkluzivnom obrazovanju.

Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija; učenici s teškoćama u razvoju; inicijalno obrazovanje učitelja, učitelji; uvjerenja; metafore

Hrčak ID: 191745

URI
https://hrcak.srce.hr/191745

[engleski]

Posjeta: 635 *