hrcak mascot   Srce   HID

Portal : godišnjak Hrvatskoga restauratorskog zavoda, No.8 Prosinac 2017.

Pregledni rad
https://doi.org/10.17018/portal.2017.8

Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja

Jelena Zagora   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2246-2762 ; Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, Odsjek za konzervaciju-restauraciju, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 73-93 preuzimanja: 44* citiraj
APA 6th Edition
Zagora, J. (2017). Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja. Portal, (8), 73-93. https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
MLA 8th Edition
Zagora, Jelena. "Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja." Portal, vol. , br. 8, 2017, str. 73-93. https://doi.org/10.17018/portal.2017.8. Citirano 18.10.2018.
Chicago 17th Edition
Zagora, Jelena. "Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja." Portal , br. 8 (2017): 73-93. https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
Harvard
Zagora, J. (2017). 'Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja', Portal, (8), str. 73-93. doi: https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
Vancouver
Zagora J. Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja. Portal [Internet]. 27.12.2017. [pristupljeno 18.10.2018.];(8):73-93. doi: https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
IEEE
J. Zagora, "Povijesni razvoj obojenih podloga u talijanskom slikarstvu od 15. do sredine 18. stoljeća – dosadašnje spoznaje i otvorena pitanja", Portal, vol., br. 8, str. 73-93, prosinac 2017. [Online]. doi: https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 93-94 preuzimanja: 14* citiraj
APA 6th Edition
Zagora, J. (2017). Historical Development of Coloured Grounds in Italian Painting from the 15th to the mid-18th Century – Present Insights and Open Questions. Portal, (8), 93-94. https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
MLA 8th Edition
Zagora, Jelena. "Historical Development of Coloured Grounds in Italian Painting from the 15th to the mid-18th Century – Present Insights and Open Questions." Portal, vol. , br. 8, 2017, str. 93-94. https://doi.org/10.17018/portal.2017.8. Citirano 18.10.2018.
Chicago 17th Edition
Zagora, Jelena. "Historical Development of Coloured Grounds in Italian Painting from the 15th to the mid-18th Century – Present Insights and Open Questions." Portal , br. 8 (2017): 93-94. https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
Harvard
Zagora, J. (2017). 'Historical Development of Coloured Grounds in Italian Painting from the 15th to the mid-18th Century – Present Insights and Open Questions', Portal, (8), str. 93-94. doi: https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
Vancouver
Zagora J. Historical Development of Coloured Grounds in Italian Painting from the 15th to the mid-18th Century – Present Insights and Open Questions. Portal [Internet]. 27.12.2017. [pristupljeno 18.10.2018.];(8):93-94. doi: https://doi.org/10.17018/portal.2017.8
IEEE
J. Zagora, "Historical Development of Coloured Grounds in Italian Painting from the 15th to the mid-18th Century – Present Insights and Open Questions", Portal, vol., br. 8, str. 93-94, prosinac 2017. [Online]. doi: https://doi.org/10.17018/portal.2017.8

Sažetak
Uz povijesni pregled razvoja obojenih podloga u Italiji od 15. do sredine 18. stoljeća, u radu se iznose razmatranja o nazivlju i tipologiji slikarskih preparacija. Članak objedinjuje reference o najranijim poznatim obojenim podlogama u talijanskom slikarstvu na drvu i na platnu, utvrđenim na djelima slikara sa sjevera zemlje iz 15. i ranog 16. stoljeća – od pojave pigmentiranog gessa i imprimatura do uvođenja obojenih preparacija u uljenom slikarstvu na platnu koje se koriste i razvijaju u dva stoljeća nakon toga. Autorica istražuje porijeklo crvenih preparacija iz 18. stoljeća i obrađuje sjevernoeuropske dvostruke preparacije, pronađene i na slikama talijanskih autora iz 17. i 18. stoljeća u Italiji i Dalmaciji. U Šibeniku je na oltarnoj pali venecijanskog slikara Angela Mancinija iz 1609. godine utvrđen podslik s funkcijom preparacije, odnosno obojene podloge. Prema dosadašnjem autoričinu istraživanju, sličan primjer nije zabilježen u uljenom slikarstvu na platnu.

Ključne riječi
pigmentirani gesso; imprimature; obojene preparacije; dvostruke preparacije; podslik; slikarstvo na drvu; uljeno slikarstvo na platnu

Hrčak ID: 192457

URI
https://hrcak.srce.hr/192457

[engleski]

Posjeta: 120 *