hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razlike u pružanju individualizirane odgojno-obrazovne podrške učenicima različitih razreda

Jasna Kudek Mirošević ; Dragutin Tadijanovic Primary School, Zagreb, Croatia
Zlatko Bukvić ; Tomislav Spoljar Center for Education, Varazdin, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (389 KB) str. 265-277 preuzimanja: 110* citiraj
APA 6th Edition
Kudek Mirošević, J. i Bukvić, Z. (2017). Differences in the provision of individualised educational support to students in different grades. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (Supplement), 265-277. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193759
MLA 8th Edition
Kudek Mirošević, Jasna i Zlatko Bukvić. "Differences in the provision of individualised educational support to students in different grades." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 53, br. Supplement, 2017, str. 265-277. https://hrcak.srce.hr/193759. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kudek Mirošević, Jasna i Zlatko Bukvić. "Differences in the provision of individualised educational support to students in different grades." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 53, br. Supplement (2017): 265-277. https://hrcak.srce.hr/193759
Harvard
Kudek Mirošević, J., i Bukvić, Z. (2017). 'Differences in the provision of individualised educational support to students in different grades', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53(Supplement), str. 265-277. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193759 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Kudek Mirošević J, Bukvić Z. Differences in the provision of individualised educational support to students in different grades. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 08.12.2019.];53(Supplement):265-277. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193759
IEEE
J. Kudek Mirošević i Z. Bukvić, "Differences in the provision of individualised educational support to students in different grades", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.53, br. Supplement, str. 265-277, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193759. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Bez obzira što inkluzija ima utemeljenje u zakonodavstvu odgojno obrazovnoga sustava, mnoga istraživanja potvrđuju da je inkluziju teško provoditi, jer učitelji nedovoljno primjenjuju metodičko-didaktičke pristupe prema inkluzivnim načelima (Burns, 2002; Guskey, 2002; Bybee and Starkweather, 2006; Bouillet and Kudek Mirošević, 2015). Od učitelja se prvenstveno očekuje da prihvate odgovornost za stvaranje nastavnog procesa u kojem će svi učenici biti prihvaćeni i u kojem će biti primijenjeni individualizirani oblici podrške. Stoga učitelji imaju ključnu ulogu u kvaliteti uključivanja i smanjenju neuspješnosti učenika s teškoćama. Sukladno tome, cilj istraživanja u ovom radu je analizirati podršku koju učenicima s teškoćama pružaju njihovi učitelji. Analiziraju se individualizirani postupci učitelja (N=506) koji rade u četvrtim, šestim i osmim razredima redovitih osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, u kojima su uključeni učenici s teškoćama učenja. Postavljena je hipoteza prema kojoj postoje statistički značajne razlike u pružanju individualizirane podrške između učitelja koji rade s učenicima s teškoćama u učenju četvrtih, šestih i osmih razreda. Za tu svrhu primijenjena je kanonička diskriminativna analiza. Rezultati pokazuju da se grupe ispitanika razlikuju, odnosno da je pružanje individualizirane podrške najviše zastupljeno kod učitelja koji rade u četvrtom razredu, zatim kod učitelja u šestim razredima, a najmanje individualizirane podrške pružaju učitelji osmih razreda.

Ključne riječi
učitelji; individualizirana podrška; prilagodba metoda; teškoće učenja

Hrčak ID: 193759

URI
https://hrcak.srce.hr/193759

[engleski]

Posjeta: 271 *