APA 6th Edition Vukanović, Z. (2018). THE INFLUENCE OF ICT MEGATRENDS ON GLOBAL MEGATRENDS. Informatologia, 51 (1-2), 43-52. https://doi.org/10.32914/i.51.1-2.5
MLA 8th Edition Vukanović, Zvezdan. "THE INFLUENCE OF ICT MEGATRENDS ON GLOBAL MEGATRENDS." Informatologia, vol. 51, br. 1-2, 2018, str. 43-52. https://doi.org/10.32914/i.51.1-2.5. Citirano 06.03.2021.
Chicago 17th Edition Vukanović, Zvezdan. "THE INFLUENCE OF ICT MEGATRENDS ON GLOBAL MEGATRENDS." Informatologia 51, br. 1-2 (2018): 43-52. https://doi.org/10.32914/i.51.1-2.5
Harvard Vukanović, Z. (2018). 'THE INFLUENCE OF ICT MEGATRENDS ON GLOBAL MEGATRENDS', Informatologia, 51(1-2), str. 43-52. https://doi.org/10.32914/i.51.1-2.5
Vancouver Vukanović Z. THE INFLUENCE OF ICT MEGATRENDS ON GLOBAL MEGATRENDS. Informatologia [Internet]. 2018 [pristupljeno 06.03.2021.];51(1-2):43-52. https://doi.org/10.32914/i.51.1-2.5
IEEE Z. Vukanović, "THE INFLUENCE OF ICT MEGATRENDS ON GLOBAL MEGATRENDS", Informatologia, vol.51, br. 1-2, str. 43-52, 2018. [Online]. https://doi.org/10.32914/i.51.1-2.5
Sažetak Autor u ovom radu analizira značajan utjecaj informatičkih na globalne megatrendove. Od pet vodećih globalnih megatrendova, dva se nalaze u području ICT, digitalnih medija i novih tehnologija. Glavni razlozi utjecaja informatičkih megatrendova su dvojaki: (1) Digitalna konvergencija medija, ICT-a i telekomunikacijske industrije, (2) Eksponencijalni porast informacija, kompjutacijske moći i brzine prijenosa podataka. Digitalna konvergencija će značajno doprinijeti promjeni poslovnih modela. U aplikativnom smislu, autor smatra posebno značajnim koncepte Industry 4.0 - The Fourth Industrial Revolution (4IR) koja čini paradigmatsku promjenu informacijske, konceptualne i procesualne transformacije ekosistema podataka i usluga u domenu: robotike, the Internet of Things (IoT), Internet of Services, autonomous vehicles, 3D printing, Smart Cloud, quantum computing, nanotechnology, Big Data (Analytics), cloud computing, edge and fog computing, artificial intelligence, collaborative robots (cobots), industrial robots, augmented reality i virtual reality. U poslovnom i strateškom smislu, poslovni modeli digitalnih medija će se, pod utjecajem digitalne konvergencije, kretati prema multi-platformskom, komplementarnom, interoperabilnom i umreženom medijskom i ICT ekosistemu, sa posebnim fokusom na proizvodnju i distribuciju medijskih proizvoda, usluga i aplikacija u okviru korisničkog interfejsa, hipermedijalnosti, imerzivnosti, masovne kastomizacije/personalizacije, augmentacije i ambijentalizacije medijskog poslovnog prostora i okruženja.