Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ VANJSKOTRGOVINSKIH POLITIKA NA POVEĆANJE IZVOZA BH PODUZEĆA

Sanja Zekić orcid id orcid.org/0000-0002-9440-7164 ; Fakultet poslovne ekonomije, Sveučilište ,,Vitez,, Travnik,
Jamila Jaganjac
Fahrudin Fehrić


Puni tekst: hrvatski docx 77 Kb

str. 28-41

preuzimanja: 993

citiraj


Sažetak

Vanjskotrgovinska politika ima za cilj da kroz utjecaj na vanjskotrgovinsko poslovanje ostvari ekonomske ciljeve zemlje i poboljša međunarodnu konkurentnost domaćih proizvodnih poduzeća. Ovaj rad ispituje adekvatnost vanjskotrgovniskih politika na nivou Bosne i Hercegovine i njen utjecaj na izvoznu orijentaciju domaćih poduzeća. Analizira se uspješnost vanjskotrgovinskih politika u BiH od strane EU I WTO-a, kao i stanje poslovne aktivnosti i uspješnosti BH-a proizvođača. Rezultati istraživanja ukazuju na činjenicu da zbog neadekvatnih vanjskotrgovinskih politika, proizvodna poduzeća primjenjuju različite metode u kreiranju i upravljanju vlastitom izvoznom poslovnom orijentacijom. To u značajnijoj mjeri slabi njihovu izvoznu sposobnost i konkurentnost u odnosu na kompanije razvijenih zemalja. Samo ona proizvodna poduzeća koja primjenjuju adekvatne izvozne strategije potpomognute učinkovitim vanjskotrgovinskim politikama na nivou države, imaju ozbiljnije šanse u vanjskotrgovinskom poslovanju.

Ključne riječi

vanjskotrgovinska politika; izvozna sposobnost; konkurentnost; izvozna strategija

Hrčak ID:

205531

URI

https://hrcak.srce.hr/205531

Datum izdavanja:

14.9.2018.

Posjeta: 1.852 *