hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31192/np.16.3.9

Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije - Teorijska polazišta, dileme i komparacija

Nevenka Maras   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5057-7164 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tomislav Topolovčan ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Milan Matijević ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (145 KB) str. 561-576 preuzimanja: 264* citiraj
APA 6th Edition
Maras, N., Topolovčan, T. i Matijević, M. (2018). Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije - Teorijska polazišta, dileme i komparacija. Nova prisutnost, XVI (3), 561-576. https://doi.org/10.31192/np.16.3.9
MLA 8th Edition
Maras, Nevenka, et al. "Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije - Teorijska polazišta, dileme i komparacija." Nova prisutnost, vol. XVI, br. 3, 2018, str. 561-576. https://doi.org/10.31192/np.16.3.9. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Maras, Nevenka, Tomislav Topolovčan i Milan Matijević. "Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije - Teorijska polazišta, dileme i komparacija." Nova prisutnost XVI, br. 3 (2018): 561-576. https://doi.org/10.31192/np.16.3.9
Harvard
Maras, N., Topolovčan, T., i Matijević, M. (2018). 'Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije - Teorijska polazišta, dileme i komparacija', Nova prisutnost, XVI(3), str. 561-576. https://doi.org/10.31192/np.16.3.9
Vancouver
Maras N, Topolovčan T, Matijević M. Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije - Teorijska polazišta, dileme i komparacija. Nova prisutnost [Internet]. 2018 [pristupljeno 18.11.2019.];XVI(3):561-576. https://doi.org/10.31192/np.16.3.9
IEEE
N. Maras, T. Topolovčan i M. Matijević, "Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije - Teorijska polazišta, dileme i komparacija", Nova prisutnost, vol.XVI, br. 3, str. 561-576, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.16.3.9

Sažetak
U radu su kritičko-komparativnom i povijesnom analizom definirani, objašnjeni i dovedeni u odnos koncepti konstruktivističke didaktike te neurodidaktike s pravcima i pokretima reformne pedagogije. Analizom je pokazano da su neka od zajedničkih obilježja konstruktivističke didaktike i neurodidaktike vidljiva u nastavnim strategijama kao što su: učenje istraživanjem, učenje rješavanjem problema, suradničko učenje, djelovanju usmjereno učenje, učenje igrom i projektno učenje. Drugim riječima, u okviru onoga što se naziva nastavom usmjerenom na učenika. Ta obilježja nisu (u potpunosti) noviteti proizašli iz tih koncepata. Ukazuje se da su ta didaktička obilježja formirana još prije više od stoljeća u pravcima i pokretima reformne pedagogije. Opravdano je nuditi zaključak da ono što je označeno kao konstruktivistička nastava već postoji oblikovano u reformnoj pedagogiji. Ali, isto je tako opravdano zaključiti da neuroznanstvena istraživanja, osim što nude nove spoznaje o procesima učenja, potvrđuju i didaktičke vrijednosti pravaca i pokreta reformne pedagogije s prijelaza 19. u 20. stoljeće. S obzirom na međusobnu kompatibilnost analiziranih koncepata, poželjno je težiti njihovoj daljnjoj kritičkoj i argumentiranoj sinergiji, a radi unapređenja nastave.

Ključne riječi
didaktika; konstruktivizam; nastava; obrazovna neuroznanost; reformna pedagogija

Hrčak ID: 209170

URI
https://hrcak.srce.hr/209170

[engleski]

Posjeta: 482 *