Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

UPOTREBA EMOJIJA U POSLOVNOJ KOMUNIKACIJI

Nino Ćorić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru
Marijan Primorac orcid id orcid.org/0000-0003-0188-8331 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru
Ornela Leko orcid id orcid.org/0000-0001-5595-6964 ; HT Mostar


Puni tekst: hrvatski pdf 168 Kb

str. 250-268

preuzimanja: 1.124

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 40 Kb

str. 269-270

preuzimanja: 209

citiraj


Sažetak

Pojava emojija, kao slikovnih simbola koji se koriste u pisanoj komunikaciji, u ljudskoj komunikaciji nije novost – još su se egipatski hijeroglifi temeljili na piktografskome sustavu. Nastali su u Japanu devedesetih godina prošloga stoljeća, a globalna dostupnost omogućena im je dodavanjem na Appleov iPhone 2011. godine. Oxford English Dictionary je emoji „Lice sa suzama radosnicama“ 2015. odabrao za riječ godine. Neprofitna institucija Unicode, sastavljena od predstavnika tvrtki i institucija iz industrije, standardizira globalni sustav emojija. Posljednja ažuriranja govore o 2 666 emojija. Prema istraživanjima, dnevno ih se pošalje oko šest milijardi. Dok s jedne strane traje proces pokušaja njihova pretvaranja u globalni jezik, koji organizacije sve više prihvaćaju u svojim komunikacijskim aktivnostima, znanstvenici imaju različita stajališta o njihovoj uporabi u formalnoj poslovnoj komunikaciji, a koja su nastala temeljem rezultata dosadašnjih istraživanja. Jedni njihovu pojavu smatraju nazadovanjem čovječanstva u komunikacijskome kontekstu i zastupaju tezu kako se u pisanoj poslovnoj komunikaciji trebaju slijediti već utvrđeni standardi te kako njihovu upotrebu treba izbjegavati jer, između ostaloga, impliciraju neprofesionalnost komunikatora. No, postoje i mišljenja po kojima su oni neizostavan dio online poslovne komunikacije, što je utemeljeno na aksiomu da svaka organizacija mora komunicirati sa svojim interesno utjecajnim skupinama obostrano prihvatljivim komunikacijskim kodom. Smatraju ih neverbalnim znakovima koji emocionalno osnažuju poruku dodajući joj kontekstualne informacije, čime se nadilaze zapreke utemeljene na riječima, posebice u globalnoj poslovnoj komunikaciji. U radu se raščlanjuju pojmovi emoji, emotikon i smiley, daje se povijesni prikaz njihova nastanka i razvoja te analiziraju rezultati dostupnih istraživanja vezanih za njihovu uporabu u kontekstu poslovne komunikacije.

Ključne riječi

emoji; emotikon; komunikacija; poslovna komunikacija

Hrčak ID:

212447

URI

https://hrcak.srce.hr/212447

Datum izdavanja:

29.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.648 *